Modni sukob

Kako je točno došlo do drame između Justina Biebera i H&M-a?

Glazbenik je optužio high street brend za neovlašteno plasiranje promotivne robe s njegovim likom

Canadian singer-songwriter Justin Bieber arrives for the 64th Annual Grammy Awards at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas on April 3, 2022. (Photo by ANGELA WEISS / AFP)
FOTO: AFP

“Tko ne voli modni skandal?”, izjava je Demne Gvasalije, kreativnog direktora Balenciage, koja će ući u anale. Jednostavno zato što je pamtljiva i prije svega istinita. Najnoviji modni skandal odvija se između Justina Biebera i švedskog high street diva H&M-a. Brend je ovaj tjedan u prodaju pustio promotivnu odjeću s likom glazbenika i riječima iz njegovih pjesama. I tu ne bi bilo ništa neuobičajeno da se Bieber nije oglasio na svom Instagramu s bijesnom objavom.

“Nisam odobrio ovu promotivnu kolekciju koju je H&M objavio,” napisao je. “Sve je odrađeno bez mog odobrenja i ja to ne bih kupio da sam na vašem mjestu. Kolekcija je smeće i nemojte je kupiti”, dodao je oštro i izazvao totalnu pomutnju među fanovima koji su se nadali uloviti koji komad s njegovim potpisom. H&M se oglasio vrlo brzo. Za Reuters su rekli da su slijedili sve protokole i procedure koje su uobičajene kod ovakvih suradnji. Međutim, kolekciju su ipak odmah povukli iz prodaje kako bi provjerili što je pošlo po zlu.

ŠTO SE UOPĆE NAŠLO U KOLEKCIJI

Što se točno dogodilo i dalje ne znamo, ali znamo što je sve trebalo biti dostupno u sklopu kolekcije. Otkrio je to Bieberov fan profil na Instagramu @jbiebertraacker. Objavili su fotografije na kojima vidimo majice s Bieberovim likom i jednaku platnenu torbu. Tu su maska za mobitel i majica sa stihom iz njegove pjesme Ghost kao i World Tour majice za njegovu turneju koju je ove godine morao otkazati zbog zdravstvenih razloga.

Kako se ovo uspjelo dogoditi ne znamo, no nekoliko je mogućih scenarija, a najvjerojatnije je došlo do greške u komunikaciji kod jedne ili druge uključene strane. Malo je teško povjerovati da bi se velikanu poput H&M-a dogodilo to da bez odobrenja u prodaju pusti ovakav materijal i time riskira tužbu i ugled. No, sjetimo se samo što se recentno dogodilo Balenciagi kojoj je ugled ozbiljno narušen zbog objave kampanje koju, kako sami tvrde, nisu odobrili.

BIEBER JE VEĆ SURAĐIVAO S HIGH STREET BRENDOVIMA

Još je teže povjerovati u ovakav propust jedne ili druge strane s obzirom na to da su Justin Bieber i H&M već su surađivali. Brend je radio promotivnu odjeću za njega 2017. nakon što je otkazan zadnji dio njegove Purpose turneje. Kolekcija se zvala Stadium Tour, a slično kao i ova, sadržavala je hudice, majice i jakne koje su izgledale kao dio službene promotivne odjeće koja se mogla kupiti na koncertima. Cijene su se tada, piše WWD, kretale između 20 i 60 eura.

Bieber je, osim s H&M-om, surađivao i s high street brendom Forever21 koji je pak kreirao komade ususret Purpose turneji. U toj je kolekcija bila dostupna hrpa komada sa službenim logom i ostalim grafičkim elementima turneje. A radio je i s brendom dodataka Claire’s koji je za njega kreirao kape, maske za mobitele, jastuke i ruksake. Svakako pratimo daljnji razvoj i potencijalne pravne akcije u slučaju s H&M-om.