MODA

Tko je Quannah Chasinghorse, 19-godišnja manekenka koja je u modu uvela kulturu američkih domorodaca

Urođena Amerikanka bori za zaštitu prava i zemlje američkih domorodaca, a paralelno rastura na modnim pistama

FOTO: TGM CREATIVE / chanel campaign

Urođena Amerikanka bori za zaštitu prava i zemlje američkih domorodaca, a paralelno rastura na modnim pistama

Dok je kao djevojčica gledala revije i listala modne magazine, Quannah Chasinghorse postala je opčinjena Diorom, Chanel, Pradom. Bila je vitka i visoka već kao tinejdžerica, no nije joj palo na pamet da bi mogla postati model. Chasinghorse je urođena Amerikanka, s majčine strane potječe iz plemena Hän Gwich’in s Aljaska, a s očeve iz plemena Oglala Lakota iz Južne Dakota. Urođene Amerikanke i Amerikanci ne nose modne revije i ne pojavljuju se u modnim časopisima. Ili barem nisu do tada. I tako se Chasinghorse odlučila posvetiti aktivizmu.

U dobi od 17 godina već je sjedila u internacionalnom savjetu mladih plemena Gwich’in i putovala u Washington, New York i Colorado. Zalagala se protiv naftnih bušotina u Arktičkom nacionalnom utočištu za divlje životinje na sjeveroistoku Aljaske, kao i za poduzimanje mjera za usporavanje klimatskih promjena te za prava urođenih Amerikanaca u cijeloj zemlji. A onda su je 2020. prepoznali casting agenti iz Calvina Kleina, angažirali je za svoju kampanju koja je ukazivala na važnost izlaska na izbore i tako joj omogućili ulazak u svijet mode o kojem je dugo sanjala. I unutar kojeg je sada dobila još jednu platformu za promoviranje svojih aktivističkih težnji.

NASLOVNICE, KAMPANJE, REVIJE

Chasinghorse je nekoliko mjeseci nakon Calvin Klein kampanje potpisala ugovor s agencijom IMG models i započela vrlo brzi uspon u svojoj manekenskoj karijeri. Glavni joj je cilj bio, otkrila je u intervjuu za Vogue, da druge osobe koje su poput nje dobiju lice koje će predstavljati njihovo podrijetlo i izgled unutar modne industrije. Zato joj nije padalo na pamet mijenjati svoje plemensko ime kako bi bilo zvučnije za magazine i brendove, a postala je prepoznatljiva po tome što na licu nosi tradicionalne tetovaže poznate kao Yidįįłtoo. Radi se o tradicionalno crtanim tetovažama iglom koje joj je nacrtala vlastita majka, a koje u njihovoj kulturi predstavljaju generacijske i osobne traume koje je osoba prebrodila.

Chasinghorse je ubrzo počela nizati kampanja i naslovnice magazina. Pojavila se na naslovnici meksičkog i japanskog Voguea, američkog Ellea, magazina V. Nosila je revije kuća Chloé, Gucci, Chanel, Prabal Gurung, Jonathan Simkhai. Pojavila se u kampanjama brendova Calvin Klein, Chanel, Savage x Fenty. A tek joj je 19 godina.

AKTIVIZAM UNUTAR MODNOG SVIJETA

Chasinghorse je ulaznicu u modni svijet iskoristila za nastavak svojih aktivističkih planova. Samim pojavljivanjem na modnim pistama već radi veliku promjenu jer su urođene Amerikanke i Amerikanci rijetkost u svijetu mode općenito. Međutim, koristi i svaku priliku kako bi unutar industrije širila poruke o važnosti zaštite zemlje domorodaca u Sjevernoj Americi. Čini to tako što nosi komade američkih urođenaca među kojima su Jamie Okuma, Thunder Voice Hat Co. i Bethany Yellowtail, a najveću je pažnju privukla kombinacijom koju je u rujnu nosila na Met Gali.

Tema Met Gale tada je bila In America: A Lexicon of Fashion, a izložba koja je otvorena Met Galom prikazivala je radove američkih dizajnera. Sama prisutnost pripadnika domorodačkog stanovništva na takvom događaju bila je važna, a Chasinghorse se potrudila da ostavi još veći trag. Nosila je zlatnu haljinu od lamea s potpisom Petera Dundasa i autentični tirkizni Navajo nakit koji joj je poklonila teta, a kojim je dodatno htjela naglasiti da i američki urođenici i njihova tradicija pripadaju povijesti američke mode što je činjenica koja se u elitističkom modnom svijetu često zaboravlja.