Gradi se novi most do Krka. Imat će posebne etaže za aute i vlakove, mogao bi biti gotov 2029.

Završetak gradnje očekuje se za pet godina

10.8.2020., Krk - Krcki Most.  Photo: Nel Pavletic/PIXSELL
FOTO: Nel Pavletic/PIXSELL/Ilustracija

U planu je izgradnja drugog mosta za otok Krk, i to za aute i vlakove. Hrvatske autoceste raspisale su otvoreni natječaj za izradu studijske i prometne dokumentacije do lokacijske dozvole za novi most sa spojnim cestama. Radi se o pripremi za gradnju mosta koji će biti i cestovni i željeznički, a sezat će do novog lučkog terminala u Omišlju koji se također tek treba graditi, piše Novi list.

Taj je projekt ranije uvršten u prostorni plan Primorsko-goranske županije, a sada se, s rokom do 29. siječnja, na natječaj HAC-a mogu javiti tvrtke zainteresirane za izradu studijske dokumentacije. Procjena je da će taj trošak iznositi do 600.000 eura.

Plane je da se u iduće tri godine izrade studije utjecaja na okoliš (SUO) i drugi dokumenti. Potom bi najmanje dvije godine bile potrebne za izvođenje samih građevinskih radova, procjenjuju u HAC-u.

Most na dvije etaže

“Nakon što smo obnovili postojeći most Krk prije dvije godine, u strateškom planu razvoja prometa planirana je i gradnja ovog drugog, novog mosta, uključujući i željeznički most. Već sad postoji potreba za tim, a kad bude dovršen kontejnerski terminal u Omišlju, ta će potreba biti još i veća, i stari most ne bi bio za sve to dovoljan. Zato je ovaj natječaj korak k izgradnji novog mosta. Definitivno se sad ide u to”, rekao je ministar prometa i potpredsjednik Vlade Oleg Butković.

Most će biti na dvije etaže, kaže voditelj projektiranja HAC-a Gregor Mihelčić. Gornju etažu činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na “donjem katu” mosta. To je takozvana “sanduk konstrukcija”, što znači da most ne bi nužno bio puno širi od postojećeg, ali bi svakako bio viši. Postojeći most Krk ostat će u funkciji i nakon gradnje novog, no tada će biti znatno rasterećeniji, piše Novi list.

Trebat će najmanje pet godina za sve

Budući da vizualni izgled novog mosta nije unaprijed zadan, on, primjerice, može biti željezni ili betonski.

“Realno je da će za sve biti potrebno najmanje pet godina, uključujući i gradnju, jer se i za samu studiju utjecaja na okoliš u prosjeku kod ovako velikih zahvata čeka i do dvije godine, a za kompletnu studiju prihvatljivosti projekta oko tri godine. Tada tek slijede natječaji za izvođenje, pa građevinski radovi”, rekao je voditelj projektiranja HAC-a.

Trasa mosta bit će južnije od sadašnje spojne ceste i most neće prelaziti preko otoka Sv. Marko, nego će biti na trasi od istočnog kraja uvale Črišnjeva preko poluotoka na kojem je sada smještena utvrda Maltempo jer je to ujedno i najkraća zračna linija između kopna i otoka Krka na toj trasi.