10 pogrešaka koje radimo u prvih 10 minuta na poslu, a koje nam utječu na ostatak dana radnog dana

Kašnjenje na posao ili rad bez rasporeda zadataka utječe na vašu produktivnost

FOTO: krispdk/Flickr

Prvih nekoliko minuta na početku vašeg radnog dana bitno je za održavanje produktivnosti tijekom idućih osam sati radnog vremena.

Ako zakasnite na posao ili se prepustite nekontroliranom čitanju vaših mailova vrlo vjerojatno ćete ostatak dana teško postići određeni fokus koji vam treba da kvalitetnije obavite radne zadatke i da ih efikasnije izvršavate.

Business Insider proveo je maleno istraživanje i pronašao 10 zamki koje vam vrlo lako mogu zaokupirati prvih deset minuta radnog vremena i potencijalno smanjiti vašu produktivnost ostatak dana, a postoji i nekoliko načina kako da ih izbjegnete.

1. Kasnite na posao

5309441844_33eaf103d6_o
Šefovi radnike koji kasne na posao smatraju manje savjesnima Mr.FF9900/Flickr

Recentno istraživanje otkriva da šefovi radnike koji kasne smatraju manje savjesnima i misle da lošije obavljaju svoj posao, makar ako ti zaposlenici kasnije odlaze s posla, prenosi Huffington Post.

2. Ne pozdravljate kolege

Dobru okolinu oko sebe možete stvoriti tako da izdvojite par minuta kako bi popričali sa svojim kolegama. Ako ste vođa koji ne pozdravlja svoj tim, nedostatak interakcije s ljudima može smanjiti vašu kompetentnost, navodi Lynn Taylor, međunarodna stručnjakinja za posao i autorica knjige “Tame Your Terrible Office Tyrant: How to Manage Childish Boss Behaviour and Thrive in Your Job“. Čak ako i niste vođa, tišina u okruženju vašeg radnog mjesta može stvoriti dojam da ste nedostupna osoba.

3. Ispijanje kave

40540192_587843adc9_o
Najbolje vrijeme za ispijanje kave je nakon 9:30 Picasa 2.0

Ako niste tip osobe koja odmah nakon ustajanja posegne za šalicom kave, onda to vjerojatno radite čim dođete na posao. Jedno istraživanje sugerira da je najbolje vrijeme za ispijanje kave nakon 9:30. To je zato što je razina hormona kortizola, koji je povezan sa stresom i reguliranjem energije, na vrhuncu između 8 i 9 ujutro. Kada pijete kavu u to vrijeme vaše tijelo proizvodi manje kortizola i više se oslanja na kofein. Nakon što razina kortizola krene opadati poslije 9:30 tada je dobro konzumirati kavu.

4. Odgovarate na svaki e-mail

Michael Kerr, međunarodni poslovni govornik i autor knjige “You Can”t Be Serious! Putting Humor to Work“, navodi kako prvih 10 minuta na početku radnog dana trebamo provesti tako da na brzinu skeniramo e-mailove i rasporedimo ih prema prioritetu. Na taj način možete vidjeti koji su mailovi hitni i stvoriti plan na koji način ćete odgovoriti na njih. “Provjeravanje e-mailova može postati jedan od onih zadataka zbog kojeg ljudi osjećaju kao da postižu nešto”, izjavio je Kerr za Business Insider.

5. Započinjete raditi bez ikakvog rasporeda

6251269191_070a2ac74d_o
Zapišite prioritete koje morate obaviti tijekom radnog vremena David Shankbone/Flickr

Prije nego što krenete raditi, Taylor sugerira kako prvo trebate imati ideju kako želite da vam izgleda radni dan. To uključuje zapisivanje na papir najvećih prioriteta i stvari koje je potrebno napraviti taj dan.

Provjerite koje ste događaje planirali i trebate li se pripremiti za razgovore ili sastanke, jer biste u protivnom mogli ostati iznenađeni kada usred obavljanja posla dobijete podsjetnik za sastanak.

6. Prvo obavljate najjednostavnije zadatke

Jedno istraživanje navodi kako vaša energija i snaga vollje opadaju tijekom dana. Zbog toga je bitno da važne stvari napravite što prije. Pojedini ljudi ovu strategiju nazivaju “konzumiranje žabe”, a to se bazira na citatu Marka Twaina koji glasi “Pojedite živu žabu ujutro i ništa gore vam se neće dogoditi ostatak dana”.

7. Multitasking

6629591563_63450537cd_o
Fokusirajte se samo na jedan zadatak Walden Kirsch

S obzirom da imate višak energije ujutro, vjerojatno mislite kako možete obaviti tisuću stvari od jednom. Naime, istraživanje sugerira da multitasking može biti loš za obavljanje bitnih zadataka, zbog čega je bolje raditi jednu stvar odjednom. Prvih deset minuta na radnom mjestu započnite fokusiranjem na samo jedan zadatak.

8. Osvrćete se na negativne misli

Ako ste se noć prije svađali s partnerom ili prethodno doživjeli neko loše iskustvo ne trebate dopustiti da ono utječe na zadatke koje morate obaviti. Taylor sugerira da kategorizirate negativne misli u imaginarnu kutiju na početku radnog dana, te ako je potrebno, da ih se ponovno sjetite kasnije.

9. Imate sastanak

4687136514_3985e70957_o

Jutarnji sastanci mogu istrošiti vaše kognitivne resurse. Prema Lauri Vanderkam, autorici knjige “What the Most Successful People Do Before Breakfast”, jutro bi trebalo biti rezervirano za zadatke koji zahtijevaju fokus i koncentraciju. Ako imate bilo kakav razgovor sa šefom ili suradnicima, osigurajte da su oni planirani za sredinu popodneva kada se troši jako malo energije, osim ako ti sastanci ne zahtijevaju veću količinu mentalne energije.

10. Ne pratite rutinu

Znanstvenici tvrde da su naši kognitivni resursi limitirani, stoga ih trebamo pametno koristiti. Ako na početku radnog vremena trošite vrijeme na odlučivanje trebate li isprazniti inbox, umjesto toga popijte šalicu kave ili se posvetite pisanju projekta jer ćete imati manje mentalne energije ako se pisanju posvetite kasnije.

Praćenje rutine dopušta našem mozgu da radi automatski neko vrijeme zbog čega jedva koristite svoju mentalnu energiju. “Rutina nam praktički daje mentalnu slobodu da razmišljamo o stvarima koje su važne. Na taj način ne trebamo razmišljati o svim zemaljskim aspektima života”, izjavio je za Chicago Tribune Chalres Duhigg, autor knjige “The Power of Habit”.