Odustani // Pritisni ENTER za pretraživanje
Život

Financije: Beskontaktno plaćanje sve popularnije

Ni plaćanje nije više što je nekada bilo. Podizanje gotovine na što se čekalo u beskonačnom redu, izdavanje čekova i "bankarenje" u banci odavno je pregazilo vrijeme.

Kartica za beskontaktno plaćanje
Pošalji Podijeli Tweetaj

I dok se mnogi nerado sjećaju tih sumornih financijskih trenutaka, trendovi u plaćanju računa i kupnji stalno se mijenjaju. A mi se na njih itekako rado navikavamo. Strelovit rast korištenja beskontaktnog plaćanja, sve veći broj kartica koje posjedujemo te rast popularnosti mobilnih plaćanja najbolje svjedoče o tome

Prosječno imamo 2,7 kartica: prema istraživanju MasterIndex, čak 90% ispitanika posjeduje barem jednu karticu, 50% korisnika kartica ima 3 ili više kartica, dok prosječan broj kartica po osobi iznosi 2,7. Upotreba kartica raste sa stupnjem obrazovanja i platežne moći, a 95% ispitanika ih na prodajnim mjestima koristi redovito – preciznije, 82% korisnika kartica to čini barem jednom tjedno, a njih čak 27% svakodnevno.

Volimo kupovati na rate: prosječno hrvatsko kućanstvo raspolaže mjesečnim prihodom od 6300 kuna, a prema njihovoj subjektivnoj procjeni za zadovoljenje osnovnih troškova ili potreba potrebno im je u prosjeku 8955 kuna, što je iznos kojim ne raspolaže čak 76 posto hrvatskih kućanstava. Upravo to je jedan od razloga zašto je kupnja karticama na rate, posebice ako je beskamatna, toliko popularna. Uživamo u šopingu: brojna su istraživanja pokazala kako je šoping mnogima omiljeni način opuštanja. Da je tako svjedoče i vikendom prepuni trgovački centri u kojima se kupuje, ali i druži, ruča, odmara…. Hrvati posebno vole blagdanske šopinge te se gotovo u pravilu uoči Božića i Uskrsa ruše svi rekordi. Da je uistinu tako, svjedoči podatak Hrvatske gospodarske komore kako je na blagdansku kupnju u prosincu prošle godine potrošeno čak 12 milijardi kuna, što je pola milijarde više nego u istom razdoblju 2015. godine.

Najvažniji omjer cijene i kvalitete: otvaranjem sve većeg broja trgovačkih centara i porastom popularnosti online kupnje mijenjaju se i načini odlučivanja. Najvažniji kriterij je tako, prema istraživanju GfK-a, omjer cijene i kvalitete što je presudan faktor za kupnju kod čak 39% kupaca. Prije svega kvaliteta je važna za 22,5% ispitanih građana Hrvatske; a stavka “cijene” je tek na četvrtom mjestu važnosti.

Slijedimo trendove u plaćanju: Hrvati doista vole pratiti trendove, i to ne samo kada je riječ o modi, glazbi, hrani ili sportu, nego i kad je riječ o trendovima u plaćanju. Rado prihvaćamo sve novitete. Dokaz tome je i prihvaćanje trenda beskontaktnog plaćanja koje je jednostavno, praktično sigurno i brzo. Više od polovice korisnika kartica, točnije njih 53%, danas plaća beskontaktno, za razliku od 36% u listopadu 2015. i 19% u listopadu 2014., pokazalo je istraživanje koje je proveo Mastercard®. Kako za kupnje do 100 kuna samo treba beskontaktnu karticu prisloniti na POS terminal, dok je za one iznad 100 kuna nakon prislanjanja kartice potrebno unijeti PIN ili potpis, ova je vrsta plaćanja idealna za djelatnosti u kojima je brzina od presudne važnosti, poput restorana brze hrane, benzinskih postaja, ljekarni, kina ili javnog prijevoza.

Podijeli 0 Tweetaj 0 Pošalji E-mailom
Ovaj članak ima komentara. Klikni ovdje za čitanje.

Prijava na Newsletter

Odustani