Bivši studenti Princetona pokreću aplikaciju za psihoterapiju. Kažu da je nešto kao Uber

Zove se Happy, nudi uslugu ljudi koji dobro slušaju

”Tu sam za vas i stalo mi je. Znam da je to možda čudno čuti od stranca,” kaže mi žena s druge strane slušalice iskrenim, mirnim glasom, piše novinarka Vicea. Isprobava Happy, aplikaciju koja izlazi u prosincu i koja spaja uznemirene ljude s običnim ljudima s nevjerojatnom sposobnošću slušanja za nisku cijenu od 40 centi po minuti. Nešto kao Uber za psihoterapeute.

Njena slušačica predlaže joj da ispriča svoju priču i ona počinje. Uglavnom sluša, povremeno pita prikladna pitanja i vodi do konstruktivnih zaključaka. Happy nudi dobre slušače, nešto kao razvodnjene psihijatre amatere. Ekonomija dijeljenja u svom ekstremu.

‘Lijepo je pritisnuti gumb i čuti glas’

Aplikaciju su napravili bivši studenti Princetona koji su studirali psihologiju i marketing. Osnivač Jeremy Fischbach kiaže da mu je ideja pala na pamet dok je prolazio kroz teško razdoblje, a prijatelji mu nisu bili dostupni.

”Bilo bi lijepo samo pritisnuti gumb i čuti glas” kaže. Obratio se prijatelju Elyju Alvoradu koji je ranije radio na aplikacijama. Njihov proizvod nije zamjena za terapiju. Više kao most do nje. Happy nije za sve emocionalne raspone. Ako je 10 potpuna sreća, a -10 suicidalnost, Happy je za ljude koji su između -1 i -5 , dakle ljude koji prolaze kroz umjereno teško razdoblje, životne promjene, prekide i slično.

Nešto poput Ubera

Trenutno traže 2000 slušača. Velika većina su žene. Ne pružaju im nikakvo obrazovanje. Slušači obrazuju jedni druge i međusobno dijele strategije koje pokupe na forumu aplikacije. Ljudi koji zovu ih ocjenjuju. S lošom prosječnom ocjenom prestajete biti slušač. S visokim ocjenama dobivate više poziva.

Izgled aplikacije happy
Izgled aplikacije happy Happy

Termin ekonomija dijeljenja je eufemizam za digitalno brisanje granica između profesionalaca i amatera, a Happy je samo posljednji u nizu primjera ovog procesa. Formati dijeljenja pojavljuju se tamo gdje tradicionalana industrija zakazuje, poput prijevoza (Uber), smještaja (Airbnb) i sada kod mentalnog zdravlja.

Nema savjeta

”Gradimo uslugu koja se zasniva na onom najboljem u ljudima. Empatiji i razumijevanju” kažu iz Happyja. Kod ekonomije dijeljenja nije sve u profitu, iako je i on dio cilja. Startupovi iz ovog područaj uvijek bar malo žele promijeniti svijet.

Njihovi su pozivi strukturirani poput terapije – empatično slušanje, prikladna pitanja i zajedničko zaključivanje. Ova dokazana formula korisniku bi trebala biti ugodna i zabavna. Na kraju razgovora slušač vas puni ohrabranjem. Govori vam koliko ste snažni jer razmišljate o svom životu. Snažni jer ste se javili. Puni vas pozitivom, ali ne daje nikakve savjete. ”Ako ne dajete savjete, ne možete napraviti štetu” kažu osnivači.