BMW odustao od mjesečne naplate grijanja sjedala u svojim automobilima

U Americi su pokušavali naplatiti Appleov CarPlay koji druge tvrtke nude besplatno

FOTO: BMW/Ilustracija

Tvrtka BMW odustala je od planova da vlasnici njihovih automobila plaćaju mjesečnu pretplatu ako žele da im se u autu uključi funkcija grijanja sjedala tijekom hladnih zimskih mjeseci, piše The Verge.

Kupci su odbili ideju o plaćanju 17 eura mjesečno za otključavanje postojećih funkcija u njihovim automobilima.

Korisnici nisu dobro prihvatili ideju

Tijekom konferencije u Münchenu, Autocar je intervjuirao Pietera Notu, člana uprave BMW-a. Nota je rekao da pretplata za grijanje sjedala spada u njihove, ne baš uspješne, eksperimente s mikrotransakcijama.

“Mislili smo da ćemo klijentu pružiti dodatnu uslugu tako da ćemo ponuditi kasniju aktivaciju usluge, ali korisnici nisu to dobro prihvatili”, kazao je Nota za Autocar.

Ljudi imaju osjećaj da plaćaju dvostruko, što nije istina, ali percepcija je stvarnost. To je razlog zašto smo to zaustavili”, dodao je.

Pretplata od 170 eura

Ljudi su prvi puta primijetili da BMW pokušava zaključati opciju grijanja sjedala kada se ta funkcija počela pojavljivati u digitalnim trgovinama u raznim zemljama. Ovisno o regiji, mjesečna pretplata bila je 17 eura, godišnje 170 eura, a neograničeni pristup je trebao koštati 390 eura.

Grijanja sjedala i volana vjerojatno će i dalje biti dodatni trošak, ali samo kao dodatni paket koji kupac plaća prilikom kupnje u salonu. Ostale napredne značajke još se u nekim regijama nude kao pretplata.

Već su ukidali pretplate

Pretplata na grijana sjedala pojavila se u digitalnim trgovinama Njemačke, Velike Britanije, Novog Zelanda, Južne Koreje i Južne Afrike.

BMW-u ovo nije prvi neuspješni pretplatnički projekt. U Americi su pokušavali naplatiti godišnju naknadu kupcima koji su htjeli koristiti Appleov CarPlay u automobilima, prvo jednokratno 300 dolara, a zatim godišnje 80 dolara, piše Business Insider.

Većina drugih automobilskih tvrtki to nudi besplatno.

Eksperiment na tržištu

BMW je eksperimentirao i s pretvaranjem cijele opreme u pretplatu, lansirajući uslugu Access by BMW u kojoj bi korisnici plaćali oko 2000 dolara mjesečno za pristup nizu funkcija BMV vozila. Na kraju su odustali.

Pretplate ipak postaju sve popularnije na tržištu automobila. Tvrtke eksperimentiraju s novim uslugama plaćanja mjesečnih ili godišnjih naknada, kako bi stvorile nove načine da izvuku novac od svojih klijenata.

Čini se i da su ljudi spremni platiti funkcije koje inače ne bi imali, poput značajke aktivne sigurnosti. Ali kada se počne naplaćivati otključavanje funkcija koje su standardne, onda će o tim kompanijama mediji sigurno pisati nepovoljno, zaključuje The Verge.