Električni skejtovi izgledaju kao nešto zbog čega više nikad nećete htjeti hodati. Isprobala sam ih

Naša novinarka, koja doduše nikad nije stala na skateboard, testirala je 3 modela

FOTO: Borko Vukosav

Možda ste tu i tamo u gradu primijetili nekoga na električnom skejtu. Ne, ne na hoverboardu, to je za klince, već na pravom skejtu koji ide na električni motor i, zapravo, vam garantira život bez hodanja. Što možda ne zvuči baš zdravo, ali je jako fora. Znamo jer smo probali. Nedavno sam kontaktirala nekoliko dobavljača električnih skejtova u Hrvatskoj i zamolila ih da mi pošalju par modela na probu. Možda sam im prešutjela činjenicu da u životu nisam stala na skejt.

Kroz par dana stigla su mi tri modela: Nilox Doc, Koowheel D3M I EGO 2. Svi su, zapravo, longboardovi (od običnih skejtova se razlikuju po dužini daske), ali ih proizvođači navode kao skateboardove. Svaki je došao sa svojim malim daljinskim upravljačem kojim ga pokrećete, birate brzinu ili kočite. Ja sam probala kočenje i skakanjem u stranu, svakako preporučam prvu opciju.

Za savladavanje vožnje (u skromnim gabaritima) trebalo mi je nekih 45 minuta, ali, iako sam danima buljila u YouTube tutorijale, nema šanse da bih uspjela bez Borka, Telegramovog fotografa koji kad stane na skejt izgleda kao da je rođen na njemu. On mi je sve pokazao, pratio me dva dana također na skejtu i urlao od smijeha svaki put kad bih pala. Zajedno smo, u gradu, napravili mali test ovih fora stvarčica, evo kako je bilo.

Otišla sam prvo na Mimaru kako bih donekle minimalizirala šanse za vlastitu smrt. Nikad prije nisam stala na skejt, a tamo je, barem, glatko i nema auta. Pripremala sam se gledanjem YouTube tutoriala. Ozbiljno

Mimara je vjerojatno najidealnije mjesto za vježbanje Borko Vukosav

Od tri skejta koja sam odlučila isprobati, prvi je bio Nilox Doc. Razlog je vrlo prozaičan – bio mi je sladak jer je mali. Prvo sam samo stajala na njemu. I stajala. I još malo stajala

Nilox je prvi skejt kojeg sam isprobala Borko Vukosav

Električni skejtovi imaju daljinski. Niloxov ima nešto poput malog joysticka. Stiskanjem gumba prema naprijed skejt ubrzava, prema nazad usporava i koči. Gumbom s lijeve strane usmjeravate naprijed ili nazad

Niloxov daljinski je prilično jednostavan za korištenje i ugodan za držanje Borko Vukosav

Napokon sam krenula. Neko vrijeme sam se samo vozila naprijed-nazad, najmanjom mogućom brzinom. Kad bih trebala skrenuti, sišla bih i usmjerila ga rukama. Ostatak vremena sam padala

Pala sam valjda dvadesetak puta Borko Vukosav

Na YouTubeu sam vidjela da moram skretati cijelim tijelom. Smjer se, dakle, određuje spuštanjem peta unatrag ili nožnih prstiju prema naprijed. Urlala sam od sreće kad sam shvatila da stvarno funkcionira

U početku sam se kretala najmanjom mogućom brzinom Borko Vukosav

Bilo mi je teško održavati ravnotežu pa sam mahala rukama kao poremećena

Srećom, ispred Mimare nije bilo previše ljudi Borko Vukosav

Pala sam dvadesetak puta, ali nakon 45 minuta sramoćenja pred Mimarom uspjela sam uhvatit neki osjećaj sigurnosti. Pa sam zaključila da je vrijeme da krenem u grad

Nisam odustajala Borko Vukosav

S Mimare sam po Zelenom valu došla na Medulićevu pa na Ilicu. Uspjela sam savladati skretanje, ali nogostupe ne. Opuštenija, počela sam polako obraćati pažnju i na to kakav je skejt. Amaterski, naravno

Borko me natjerao da vozim po cesti Borko Vukosav

Nilox mi se čini stabilan, a najviše mi se dopalo to što nema nagli start (kreće polako i postupno ubrzava), nije prebrz (ide max 12 km/h) i koči polako. I daljinski mi se čini jednostavan

Jurila sam i molila se da me ne zgazi auto Borko Vukosav

Otišla sam i do strme i grbave Mesničke, da vidim kako to podnosi

Mesnička je bila mali test za Nilox Borko Vukosav

Nažalost, nije mu baš išlo. Jednostavno je stao na pola ulice. Nagib je očito bio prevelik

Skejt je stao Borko Vukosav

No, zato mi je po Tuškancu bilo super. Jedino što brzo počinje Dubravkin put, pa sam se uskoro morala vratiti natrag. Nikako ne preporučam vožnju po šljunku

Na glatkom asfaltu ide divno Borko Vukosav

Vratila sam se na Ilicu, a tamo sam se usudila i preći cestu na skejtu. Malo zapinje na neravninama pa sam morala ubrzati. Od panike sam pretjerala, jedva sam se uhvatila za zgradu

Cijelo vrijeme sam se hvatala za nešto Borko Vukosav

No, po Ilici sam, općenito, bila dosta uspješna

No, polako sam se pretvarala u eksperta Borko Vukosav

Recimo, super sam izbjegavala ljude

Vješto sam prošla kroz hrpu ljudi u Ilici Borko Vukosav

Otišla sam i u Tkalčićevu, gdje mi je Borko, Telegramov fotograf i inače profi na skejtu, objasnio da je ovakve udubine najbolje prelaziti dijagonalno

Malo sam ipak zapela Borko Vukosav

U Tkalči sam se usudila i voziti nešto brže

S Niloxom je skretanje lako, nisam imala problema s izbjegavanjem ljudi Borko Vukosav

Testirala sam ga i na Markovom trgu, preko kockica. Vozio je siroti nekako, ali sasvim očito se mučio. Na kraju se i jako ugrijao

Skejt nije namijenjen za šljunak, uzbrdice i neravne podloge Borko Vukosav

Sad već gotovo skroz opuštena, prebacila sam se na drugi model, Koowheel. Prvo sam otišla u Radićevu: uspio je odvoziti mojih 65 kilograma uzbrdo

Koowheelov daljinski je prilično osjetljiv pa treba opreznije ubrzavati i kočiti Borko Vukosav

No, i on se jako ugrijao na neravnom terenu, nosila sam ga da se oporavi

Koowheel je prilično težak za nositi u rukama Borko Vukosav

Na Tuškancu je bilo puno bolje. Svidjelo mi se, sad kad sam već postala hrabrija, što je brži od prvog. Ide do 35 km na sat

Ima pogon na dva kotača i najjači motor Borko Vukosav

Koowheel je nešto veći, zapravo je pravi longboard. Nakon Niloxa djeluje prostrano i ugodno ga je voziti. Napunjen do kraja, može odvoziti trideset kilometara

Ovako je izgledalo gotovo svako prelaženje ceste Borko Vukosav

Na trgu sam opet prešla tračnice. Doduše, u panici. Bila sam uvjerena da će me pregaziti tramvaj

Uspješno sam prešla preko tračnica Borko Vukosav

Na Zrinjevcu sam išla jako brzo i bilo je super. Dok, zbog panike, nisam jednostavno zakočila. Što je jako glupo. Skejt je ostao na mjestu, a ja sam odletjela naprijed. Nekim čudom se nisam razletjela po podu

Najgluplja ideja je bila zakočiti skejt koji juri Borko Vukosav

Nakon cijelog dana vozikanja po gradu, bila sam crknuta. Ostao mi je još jedan skejt, Ego 2, no njega sam ostavila za idući dan. Kad sam napokon stala na njega, već sam bila profić. Okej, pravila sam se da jesam

EGO 2 ima veću dasku, djeluje čvrsto i lako je održavati ravnotežu na njemu Borko Vukosav

Činio mi se najkonkretniji. Recimo, na daljinskom možete birati između dvije opcije – brže (nacrtani zec) i sporije (kornjača). Na zecu ide do 20 km, a na kornjači do 13 km na sat. Fora opcija

S EGO 2 mi je skretanje nešto teže išlo, kao da kotači nisu dovoljno okretni Borko Vukosav

No, nisam se baš proslavila. Ovo sam ja dok pokušavam proći jedva primjetnu uzbrdicu. Naime, počela sam negdje na pola puta i dok sam daljinskim pokrenula skejt, on je već krenuo nazad

Ovo mi je bio jedan od pametnijih poteza Borko Vukosav

Skejt je jak i brz. Zaključila sam da je možda sigurnije da se premjestim u redakciju

EGO 2 sam vozila i po Telegramovim uredima Borko Vukosav

Borko kaže da ubrzanje funkcionira sa zakašnjenjem pa se željena brzina postigne tek nakon 5 do 8 sekundi od stiskanja naredbe. Tvrdi i da je trom i slabo pokretan. Ne bih znala, meni je bio super

Lijepo je klizio po skliskom podu Borko Vukosav

Toliko, da sam išla ljudima na poslu neviđeno na živce dok sam se vozikala okolo. Svakako preporučam

Sa skejtom EGO 2 smo zatvorili testiranje Borko Vukosav

Skateboardovi koje smo testirali:

Nilox Doc

Dućan: 2 smart
Makismalna težina osobe: 100 kilograma
Maksimalna brzina: 12 kilometara na sat
Maksimalna kilometraža s jednim punjenjem baterije: 25 kilometara
Snaga motora: 200 W
Plusevi: jedini može ići i naprijed i nazad, malen je i praktičan za nositi u rukama, ima najbolji daljinski koji je ugodan i jednostavan
Minusi: mala maksimalna brzina (što nužno nije ni loše jer je idealno za gradsku vožnju i početnike)
Cijena: 4399,00 kuna

Nilox Doc Borko Vukosav

Koowheel D3M

Dućan: Ronis
Makismalna težina osobe: 130 kilograma
Maksimalna brzina: 35 kilometara na sat
Maksimalna kilometraža po jednom punjenju baterije: 30 kilometara
Snaga motora: 500 W
Plusevi: prostrana daska, odlična brzina i snažan motor, jedini od ova tri ima pogon na dva kotača
Minusi: preosjetljiv daljinski s kojim treba opreznije rukovati zbog mogućeg naglog kočenja i eksplozivnog starta
Cijena: 4699,00 kuna

KooWheel D3M Borko Vukosav

EGO 2

Dućan: Dronovi shop
Makismalna težina osobe: 100 kilograma
Maksimalna brzina: 13 ili 20 kilometara na sat
Maksimalna kilometraža po jednom punjenju baterije: 30 kilometara
Snaga motora: 400 W
Plusevi: opcija biranja bržeg i sporijeg moda
Minusi: skretanje je nešto teže i daljinski je preveliki
Cijena: 4899,00 kuna

EGO 2 Borko Vukosav