Izvršni predsjednik Swatcha nazvao Appleov sat vrlo zanimljivom - igračkom

Swatch planira lansirati jednostavni uređaj kao Touch Zero, a onda i Touch Two

Swiss watchmaker Swatch Group CEO Nick Hayek shows the new Swatch Touch Zero One wrist watch during a press conference to present annual results of the world’s number one watchmaker on March 12, 2015 in Corgemont.  AFP PHOTO / FABRICE COFFRINI
FOTO: AFP

Izvršni predsjednik švicarske kompanije Swatch, Nick Hayek ne misli baš dobro o Apple watchu. Izjavio je da je Appleov sat jedna zanimljiva igračka ali vrlo daleko od ičega revolucionarnog. Hayek je dao intervju švicarskim novinama Tages Anzeiger samo nekoliko dana nakon što je kompanija zaštitila Steve Jobsovu izreku “one more thing”. Nije posve jasno koji su Swatchevi planovi sa tom rečenicom.

Jobs ju je često koristio na kraju svojih prezentacija da bi otkrio novi proizvod. Zaštitni znak pojavio se u Njemačkoj prošli tjedan, a registriran je u svibnju. Hayek je izjavio da je švicarska kompanija donijela stratešku odluku da se neće natjecati s kompanijom Apple i da nema namjeru kreirati sat odnosno kompjuter koji se nosi oko ručnog zgloba.

Jedan od glavnih razloga te odluke, kažu, je taj što se Appleov sat mora puniti jednom dnevno. Swatch planira lansirati jednostavni uređaj kao Touch Zero, nakon kojega će slijedećeg kolovoza slijediti Touch Zero Two. Istaknuo je da će baterija na tom satu trajati devet mjeseci.

Rade sat kao alternativu za kreditnu karticu

Planiraju, kasnije ove godine, na tržište izbaciti NFC sat odnosno sat koji će biti alternativa kreditnoj kartici. Hayek kaže da je razvoj pametnijih satova prilika za švicarsku industriju satova. Sat kakvog danas poznajemo nastavit će postojati i mi smo sposobni osvojiti nove kupce koje zanimaju tehnološki satovi, rekao je Hayek.

No čini se da je švicarska industrija satova zadnje vrijeme u teškoćama. Prošli mjesec bio im je strašan sa padom izvoza od 9.3 posto u odnosu na godinu prije. Segment kineskog tržišta pao je više od 39 posto, prodaja u Ujedinjenim Arapskim Emiratima za 29.8 posto. Malo nade im je dala Francuska sa porastom prodaje od 50 posto.