Japanci paničare, natalitet im rapidno pada pa traže spas u online dejtingu. Mali je problem što ga ne znaju koristiti

Istraživanje je otkrilo da se 49 posto ispitanika nije seksalo posljednjih mjesec dana

FOTO: flickr

Za zemlju koja se ističe u tehnologiji Japan nije ovladao tom tehnologijom u praksi i primjenio je na osobni život svojih stanovnika. Ta se zemlja bori s padom broja stanovnika a prema Japanskom nacionalnom institutu broj Japanaca će sa 127 milijuna do 2060. godine pasti na brojku od 87 milijuna.

U prilog tome govori i posljednje istraživanje koje je otkrilo da 49 posto ispitanika nije imalo seksualno odnose u posljednjih mjesec dana a 18 posto muškaraca je izjavilo da uopće nemaju interes za seksom.

“Japanci su legitimno zabrinuti za nestajanje japanskog naroda”, kaže glumac i komičar Aziz Ansari koji se u svojoj novoj knjizi Modern Romance sa sociologom Ericom Klinenbergom bavi svim mogućnostima koja moderna tehnologija ima na društveni i ljubavni život pojedinca. Ansari primjećuje da Japanci nisu prepoznali prednosti i mogućnosti koje donosi online dejting a razloge tomu treba tražiti u njihovoj kulturi.

Kao profilnu fotku stavljaju kuhalo za rižu

kuhalo1
Ovakva fotografija je česta na profilima japanskih korisnika dating online servisa flickr

Postoji veliki problem s fotografijama profila. U Japanu postavljanje bilo kakvih slika o sebi, osobito selifiji, doživljavaju se kao dokaz narcisoidnosti. To potvrđuje i 29-godišnja Japanka Kana koja objašnjava da osobe na svoje profile društvenih mreža stavljaju fotografije s drugim ljudima, fotografije svojih ljubimaca, a nije ništa neobično staviti i sliku kuhala za rižu ili zdjelice s rižom. U tim osebujnim fotografijama koje ne otkrivaju izgled osobe koja se krije iza profila treba tražiti slabi uspjeh japanskih dejting mreža. No, nije samo to.

Razlozi su, ipak, mnogo dublji jer godinama su online spojevi bili mjesta za muljažu. Iako se u većini slučajeva situacija promjenila nepovjerenje je ostalo. Ta percepcija datira iz devedetih godina kada su preteće tih današnjih onlice web stranica zahtijevale od korisnika plaćanje, a isto tako zaposlenici tih web stranica pokretali su lažne profile i glumili žene kako bi privukli što veći broj korisnika i zaradili.

I danas ima takvih slučajeva. Nedavno je zabilježeno da je osam rukovoditelja uhićeno u Japanu jer su 2004. pokrenuli lažne dejting web stranice, te se ponovila priča iz devedesetih kada su rukovoditelji plaćali muške zaposlenike da glume žene. Od 2,7 milijuna članova na stranici, samo jedna je bila žena. Tako da se od 90-ih do danas stigma oko online spojeva zadržala, što je posve razumljivo.

Sve pozitivnija percepcija

dating
Povjerenje u društvene mreže i internetske servise za upoznavanje se polagano vraća flickr

Jedina svjetla točka za online dating u Japanu je porast korištenja društvenih medija. U razdoblju nakon 2011. godine te potresa i tsunamija, tadašnji direktor Linkedina Arvind Rajan izjavio je da su društvene stranice poput Facebooka pomogle obitelji da pronađu nestale osobe. A taj pozitivni imidž i velika pomoć donijeli su velike koristi, već tijekom sljedeće godine, broj korisnika Facebooka u Japanu povećao se s 6 milijuna na 13,5 milijuna do veljače 2012. godine.

Danas mnoge dating aplikacije zahtijevaju Facebook prijavu, koja pomaže uvjeriti korisnike da profil osoba s kojom razgovaraju nije lažan. No, čak i ako više ljudi koristi online dating u Japanu, oni će i dalje morati promijeniti i shvatiti važnost objavljivanja osobnih fotografija u čemu većina Zapadnjaka čak i pretjeruje.