Japanska pekara uz pomoć umjetne inteligencije napravila 'ljubavni kruh', dolazi u pet zanimljivih okusa

Kažu da nova ponuda mekanih peciva obuhvaća pravu srž osjećaja ljubavi

FOTO: Unsplash

Kakav je okus ljubavi? Jedan lanac pekarnica u Japanu uz pomoć umjetne inteligencije pokušao je saznati odgovor na to pitanje.

Najstarija pekara u toj zemlji, Kimuraya, udružila se s japanskom tvrtkom NEC Corp kako bi proizvela ono što nazivaju “Ren AI Pan”, što doslovnom u prijevodu znači “AI romantični kruh”, piše CNN. NEC i Kimuraya tvrde da nova ponuda mekanih peciva, koja dolaze u pet okusa, obuhvaća srž osjećaja ljubavi.

Prema priopćenju dviju kompanija, NEC je koristio svoju tehnologiju umjetne inteligencije za analizu razgovora iz TV reality showova za spojeve, kao i pjesama koje uključuju reference na voće i slatkiše u svojim tekstovima.

Pet vrsta ljubavnih okusa

Kroz ovu analizu identificirali su pet ključnih romantičnih osjećaja – prvi susret, prvi spoj, ljubomora, slomljeno srce i uzajamna ljubav. Pekara je tada te osjećaje pretočila u razne okuse pahuljastog kruha kuhanog na pari. Kruh je pušten u prodaju 1. veljače u supermarketima u japanskom području Kanto i u internetskoj trgovini pekare.

Kruh ”Sudbonosni susret” aromatiziran je šećernom vatom koja predstavlja slatku, prozračnu emociju prvih ljubavnih naleta. Ljubomora ima okus ljubičastog slatkog krumpira, ulja od tartufa i grožđica. ”Prvi spoj” odiše citrusima, odnosno koricom limete i naranče, a kruh ”Uzajamna ljubav” je slatko-opora mješavina meda, breskve i pitaje.

”Odabir sastojaka izvršila je umjetna inteligencija, ali naša je uloga bila napraviti od njih kruh”, rekao je Yuki Kitazawa, programer u pekarnici Kimuraya. ”Obratili smo pozornost na boje koje se koriste za vizualno izražavanje romantičnih emocija i težili smo živopisnom izgledu za ovaj novi kruh”, dodao je.

Analizirali pjesme i emisije

Na ovu neobičnu ideju tvrtke su došle jer su primijetile da obje imaju sličan problem – kako povećati interes među mlađim generacijama Japanaca. Kroz istraživanje tržišta, Kimuraya je otkrila sve veći broj mladih koji kažu da nisu zainteresirani za romantične veze pa su odlučili stvoriti kruh koji rekreira okuse romantike ne bi li u ljudima pobudio osjećaj zaljubljenosti dok ga jedu.

NEC kaže da je za projekt koristio dvije AI tehnologije – jednu za pretvaranje govora u tekst i drugu za generiranje rezultata o emocijama iz tekstualnih podataka. Koristeći te podatke, umjetna inteligencija je odabrala sastojke koji predstavljaju emocije povezane s ljubavlju.

Kako bi dobili materijal za rad, analizirali su 15 sati snimki iz japanskog reality showa za spojeve pod nazivom “Danas sam se zaljubio”. Odatle je AI pretvorio razgovore u tekst, svrstavajući svaki u jednu od pet kategorija: sudbonosni susret, spoj, ljubomora, slomljeno srce ili uzajamna ljubav. Zatim je umjetna inteligencija izdvojila tekstove otprilike 35.000 pjesama vezanih uz ljubav i hranu iz japanske baze podataka, a onda je složila mapu okusa koji odgovaraju različitim fazama ljubavi.