Kako je Njemačka smijenila Ameriku s vrha top liste zemalja s najboljim međunarodnim imidžom

Američki pad dogodio se, vjerojatno, zbog izbora Donalda Trumpa

FOTO: Alexanderplatz/Matthias Ripp/Flickr

Prema indeksu Nation Brands Image, godišnjem rangiranju zemalja svijeta koji radi GfK, njemačka kompanija za istraživanje tržišta, Njemačka je zauzela prvo mjesto kao zemlja s najboljim međunarodnim imidžom.

Sjedinjene Države su tako pale s prvog na šesto mjesto. Američki pad dogodio se, vjerojatno, zbog izbora Donalda Trumpa za predsjednika, kazao je Simon Anholt koji je osmislio indeks ocjenjivanja.

Ispituju 20 tisuća ljudi u 20 zemalja

Anholtov GfK Nation Brands indeks nastao je ispitivanjem preko 20 tisuća odraslih osoba u 20 zemalja s pitanjima o njihovoj percepciji neke nacije u šest kategorija, uključujući ljude, kulturu, izvoz, vladu, turizam i poduzetničku klimu.

Ocjenjuje se 50 zemalja, od velikih kao SAD i Kina do malih kao Ekvador i Bocvana. Amerika je osobito loše prošla u kategoriji vlade gdje je pala s devetnaestog na dvadeset i treće mjesto, što Anholt pripisuje Trumpovoj politici.

Njemačka ima najjaču ekonomiju i najbolju kvalitetu života

Puno je razloga da se Njemačka plasirala tako visoko. U Njemačkoj je najbolja kvaliteta života, zemlja je geopolitički snažna s najjačom ekonomijom na svijetu. Njezini građani vrednuju ravotežu između posla i privatnog života, uživaju slobodan stil kapitalizma i prijateljski odnos prema radu. Njemačka je apsorbirala i milijun izbjeglica.

Prošle je godine Amerika bila prva, no ove se godine dogodilo isto što i 2005. kada je za predsjednika izabran Bush. No, SAD uvijek brzo vrati svoju poziciju i rijetko ostaje niže rangirana, kaže Anholt.

Švicarska je ove godine proglašena najboljom zemljom svijeta

Rangiranje nečega tako kompliciranog kao što je država odnosno njezin imidž, je nemogući zadatak. Da netko ne pomisli da je ovaj Indeks konačan, treba napomenuti da je Njemačka ove godine srušena s prvog na četvrto mjesto na ljestvici Najboljih zemalja svijeta.

Prvo mjesto pripalo je Švicarskoj. Nation Brand indeks pomaže vladama, organizacijama i tvrtkama razumjeti, izmjeriti i na koncu izgraditi snažnu nacionalnu sliku i ugled.