Na Teslinom Cybertrucku od nehrđajućeg čelika pojavljuje se hrđa

U priručniku proizvođača stoji da se auto ne smije prati vrućom vodom

FOTO: tesla.com

Kad je predstavljao Cybertruck 2019. godine, izvršni direktor Tesle, Elon Musk, ustvrdio je da je karoserija ovog električnog vozila od “ultra nehrđajućeg čelika” i da bi doslovno mogla biti “otporna na metke”.

Ali čini se da Teslin SUV nije otporan na vodu, tvrde neki vlasnici, prenosi Wired.

Okupili su se na forumu

Jedan je korisnik iz Kalifornije objavio slike s mrljama hrđe Teslinog SUV-a kojeg je dva dana vozio po kiši. I drugi korisnici, preko foruma Cybertruck Owners Club, izvještavaju u pojavi hrđe.

Cybertruck se ne isporučuje s krajnjim slojem prozirne boje koja dolazi kao standard na gotovo svakom novom motornom vozilu. Umjesto toga, svaki vlasnik cybertrucka može nadokupiti film na bazi uretana za 5000 dolara za “omatanje u vrhunske satenske prozirne filmove, dostupno samo preko Tesle.”

Je li nehrđajući čelik dobar izbor?

Cijela automobilska industrija zna da nehrđajući čelik nije tako dobra ideja za karoseriju motornog vozila, posebno ako automobil stoji vani po svim vremenskim uvjetima, 95 posto svog vijeka trajanja.

Osim DMC DeLoreana iz osamdesetih i Porchea iz šezdesetih, automobilske tvrtke dugo su se klonile panela od nehrđajućeg čelika. Materijal je težak, relativno je skup i težak za obradu. Krut je, što ga čini potencijalno smrtonosnim za svakoga koga u prometnoj nesreći udari.

Materijal iz Finske

Nehrđajući čelik ostavlja mrlje, tek nešto manje od drugih vrsta čelika. Tvrtka kaže da koristi vlastiti nehrđajući čelik, vjerojatno iz Finske, od najvećeg europskog proizvođača koji ima tvornicu u Alabami.

Ali i na zaštićenim nehrđajućim čelicima ostaju mrlje, osobito ako neki jeftiniji čelični spojevi ispod ploča na Cybertrucku reagiraju s nehrđajućim proizvodom.

Ne prati vrućom vodom

Neke vrste čelika sadrže krom, nikal i molibden i otporniji su na koroziju od drugih, tvoreći zaštitnu površinsku barijeru od kromovog oksida.

Priručnik o korištenju Cybertrucka uključuje upute kako treba delikatno postupati, te da se za pranje ne koristi vruća voda ili da se automobil ne pere pri izravnoj sunčevoj svjetlosti.

Upute proizvođača

Nehrđajući čelik dobiva malene smeđe rupice na površini, a izloženost morskoj soli i visokim temperaturama može rezultirati ovakvim oštećenjima. Nakon probijanja barijere krom oksida, dolazi do korozije. Teslin priručnik za korisnike savjetuje promptno uklanjanje korozivnih tvari da bi se spriječilo oštećenje vanjskog dijela.

“Odmah uklonite mast, ulje, ptičji izmet, smolu drveća, mrtve insekte, mrlje od katrana, sol s cesta, industrijski otpad i ne čekajte do termina koji ste zakazali za pranje. Bude li potrebno upotrijebite denaturirani alkohol za uklanjanje mrlja od katrana i tvrdokornih mrlja masnoće i odmah operite vodom i blagim sapunom bez deterdženta”, stoji u uputama.

Osobito je opasna golublja kakica, poznato korozivno sredstvo.