Nakon što je Singapur uveo porez na emisiju štetnih tvari na Teslin model S, iz Tesle progovorili o rješenju problema

Kupac htio uvesti model S, a država mu obračunala porez od 11 tisuća dolara

FOTO: ChriZ TraX/Flickr

Kupac iz Singapura koji je želio uvesti Teslin model S, nemalo se iznenadio kada mu je država obračunala dodatni porez od 11 tisuća dolara, umjesto da dobije popust za isti iznos. Razlog je posve čudan, singapurske vlasti kažu da previše zagađuje okoliš.

Singapur oporezuje aute temeljem toga koliko zagađuju zrak, uključujući zagađenje koje nastaje generiranjem struje koju koriste električni automobili. Takse jesu načinjene da bi promovirale upotrebu električnih automobila i jasno je zašto je vlasnik Tesle mislio da ima pravo na popust jer se Model S smatra jednim od najčišćih automobila koji voze ulicama Singapura.

Testirajući automobil, singapurske vlasti su utvrdile da Model S troši 444Wh/km puno više od 181 Wh/km koliko Tesla tvrdi svojim potrošačima. I u Tesli su iznenađeni. U svom saopćenju, glasnogovornik kompanije kazao je da električni automobil kao Model S, stvara skoro 3 puta manje ugljičnog dioksida po kilometru nego ekvivalent automobila na benzinski pogon.

Iz Tesle o problemima govore već godinama

Kako još Singapur nastoji povećati mrežu energije dobivene od sunca i vjetra, postotak CO2 od električne energije pada svake godine. Tesla kaže da kod181 Wh/km, Model S emitira 90g ugljičnog dioksida na kilometar dok na primjer, sličan auto, mercedes S klase, emitira 200g po kilometru.

Osnivač Tesle Elon Musk, govori o ovim problemima već godinama. Napominje da čak ako struju proizvodi ugljikovodični izvor kakav je prirodni plin, inherentna učinkovitost proizvodnje energije u velikim elektranama i nastali CO2 manji je nego kod automobila sa unutrašnjim izgaranjem.

Korištenje obnovljivih izvora energije, vode, vjetra i sunca, čini ovu usporedbu još povoljnijom za električne automobile. U Tesla kažu o njihovim razgovorima sa singapurskim odgovornim institucijama, da bi morali pravilno razumjeti ove probleme i biti sigurni da korektno testiraju njihov model S. Bazirano na pozitivnoj prirodi razgovora, u Tesli su uvjereni da će se problem uskoro riješiti.