Novi hit među superbogatima. Zaboravite sve što znate o krstarenjima, karte za ova putovanja koštaju i 160.000 eura i nestanu u sekundi

U posebno prerađenim zrakoplovima za maksimalan luksuz mala skupina ljudi posjećuje ekskluzivne destinacije

FOTO: Profimedia/AFP

Premda se ‘obične’ ljude poziva da manje lete, privilegirani i super-bogati, poput političara koji putuju u Davos ili megapopularne zvijezde poput Taylor Swift, jednostavno ne mogu prestati letjeti. Trend popularizacije privatnih letova, pokrenut tijekom pandemije, ne pokazuje znakove usporavanja. Bogataši toliko žarko žele izbjeći gužve da neki od najvećih svjetskih luksuznih turoperatora i grupacija hotela, u potrazi za novim i inovativnim proizvodima za svoje bogate klijente, stvaraju nove putničke koncepte poput “zračnog krstarenja”.

Riječ je o putovanjima nalik krstarenju brodom, no umjesto broda, putuje se zrakoplovom. “Kao tržišni lider u klasičnijim putovanjima s pratnjom, željeli smo osmisliti nešto novo”, priča Andy Squirrell, direktor Titan Travela, tvrtke koja je prošle godine ponudila svoje prvo 23-dnevno VIP putovanje Boeingom 737.

Posebno prerađeni komercijalni zrakoplovi

Klijenti Titan Travela su na tom putovanju za 32.700 eura posjetili – između ostalog – Italiju, Crnu Goru, Jordan, Uzbekistan i Tursku. “Izlaskom iz covid krize stekli smo osjećaj da su ljudi uštedjeli i da ne žele više čekati na svoje once-in-a-lifetime putovanje. “Činilo se kao pravi trenutak za pokretanje koncepta putovanja zrakoplovom, ali po cijeni koja je pristupačnija od konvencionalnog privatnog putovanja zrakoplovom”, objašnjava Squirrell.

Za super-bogate, putovanja su već dulje vrijeme praktički nezamisliva bez privatnog zrakoplova. Na tržištu se sada događa preporod tog tradicionalnog iskustva letenja privatnim zrakoplovom, pa se umjesto manjih zrakoplova koriste veći zrakoplovi adekvatni za linijski prijevoz i komercijalne letove. No, ti zrakoplovi su prilagođeni za luksuz i komfor, pa umjesto stotina putnika, mogu primiti između 50 i 80.

Putovanja od 160.000 eura po osobi

Luksuzna putnička agencija Abercrombie & Kent nudi svoje privatne izlete avionom Boeing 757 koji može primiti samo 48 putnika, koji su smješteni u komforu nalik prvoj klasi, sa sjedalima koja se mogu razvući u potpuno ravni krevet. Zrakoplov leti na egzotična odredišta koja nisu lako dostupna putem velikih prijevoznika, a raspored letova slaže se prema planu puta, a ne prema zrakoplovnom prijevozniku.

Najjeftinije od sljedeća tri putovanja koja nudi agencija kreću se od 166.300 eura po osobi. Svijetom se putuje, kako navode, u “besprijekornom stilu”, a putnici mogu uživo vidjeti neke od rijetko viđenih divljih životinja na svijetu – od šrilankanskog leoparda i tasmanskog vraga, pa do migrirajućeg grbavog kita. Let se spušta na Havaje, Fidži, Tasmaniju, Indoneziju, Šri Lanku, Mauricijus, Zambiju i Brazil, a uključuje i batlera, liječnika te osobu koju opisuju kao “asistenta za unaprjeđenje fotografija”.

Predsjednica TCS Worldwidea, Shelley Cline, američke agencije koja je bila pionir u luksuznim putovanjima, kaže da njihovi gosti putuju s njima jer nude “luksuzna transformativna putovanja koja duboko odjekuju u osobnoj osobi razini”. “Istovremeno se rješavaju gnjavaže ekspedicijskog putovanja bez gubitka avanture”, dodaje Cline.

Lete neuobičajenim rutama

I hotelijeri su namirisali veliku priliku za zaradu. Tako su Four Seasons i Aman počeli nuditi globalne avanture privatnim zrakoplovima različitih veličina, još od 2015. godine.

Aman nudi aranžmane u suradnji s luksuznim turoperatorom Remote Lands, a u ponudi su putovanja koja obuhvaćaju tri kontinenta. Njihovi Airbusovi ACJ319 primaju do 16 putnika, što im omogućuje da idu manje utabanim rutama.

“Ne možete komercijalno letjeti između odredišta koja posjećujemo, tako da je jedini način da to učinite u jednom itinereru letjeti privatno. Ekspedicije pružaju savršen spoj putovanja u malim grupama i privatnog putovanja, pri čemu svaki par ili solo putnik ima svoj osobni automobil, vozača i stručnog vodiča za obilazak. Omogućujemo gostima koji obično ne razmišljaju o ekspediciji male grupe da rade točno ono što žele svaki dan, kao što bi to činili na privatnom putovanju. To je ključ našeg uspjeha”, objašnjava Catherine Heald, suosnivačica i izvršna direktorica Remote Landsa.

Ekskluzivno putovanje Japanom

Međutim, ovakvim letovima nije jedina draž odlazak na neobične destinacije. Kako piše The Telegraph, putnici imaju sve veću želju za dubljim učenjem o određenoj destinaciji ili temi putovanja, te provođenjem više vremena na terenu nego što bi se moglo na luksuznom krstarenju brodom.

“Kod takvih ekspedicija zrakoplovom često postoji jedan jedinstveni lajtmotiv. Prošle godine, jedan je klijent htio svjedočiti najboljim prizorima tijekom sezone cvjetanja japanske trešnje početkom travnja, što je uključivalo zaustavljanja u Tokiju, Kyotu, planini Yoshino, Nari, jezerima oko planine Fuji, Naoshimi i Niseku”, priča Chris Brunning, suosnivač i direktor britanske agencije Untold Story Travel, koji rezervira zrakoplove svih veličina za svoju bogatu klijentelu.

Brunning kaže da su njegovi klijenti htjeli ekskluzivnu noć u dvorcu, let helikopterom do planine Koya gdje su se susreli s glavnim svećenikom i imali privatan razgled sumo dvorana. Putovanje, na kojem je bilo šest osoba u avionu “super srednje veličine” Citation Sovereign s devet sjedala, koštalo je 58.500 eura.

Što je sa zagađenjem?

Prema tumačenju Andyja Squirella iz Titan Travela, njegova tura po ruti začina inspirirana je dokumentarnom serijom Spice Trail Adventure Joanne Lumley. “Shvatili smo da imamo brojne ture koje posjećuju niz različitih i nevjerojatnih destinacija koje bi mogle funkcionirati unutar te teme, dotičući se povijesti puteva začina, okusa, mirisa. Pa smo ih sve spojili”, kaže Squirell.

No, kako se tvrtke bave s održivosti i zaštitom okoliša? Neke od njih investiraju u održiva zrakoplovna goriva, koja, navodi The Telegraph, nisu baš održivo rješenje. Drugi doniraju i financiraju projekte za smanjenje ugljičnog otiska. No, postavlja se pitanje je li to dovoljno.

“Vrlo smo svjesni elementa emisije ugljika, stoga surađujemo s tvrtkom koja se zove Climate Partner. Brinemo se da kompenziramo sve naše emisije ugljika povezane s letovima pridonoseći relevantnim projektima na mjestima koja posjećujemo”, kaže Squirrell, koji dodaje da Titan nikada ne odradi više od tri ili četiri takva putovanja godišnje.