Ovih 5 dosta jednostavnih savjeta trebalo bi vam pomoći da postanete znatno bolji u komunikaciji
Budite jasni i koristite govor tijela kako bi poboljšali komunikaciju
Veliki broj postignuća na poslu i u životu ovisi o komunikaciji. “Možete imati briljantne ideje, ali ako ih ne znate izreći, one vas neće dovesti nigdje”, smatra Lee lacocca, legendarni direktor mnogih tvrtki američke automobilske industrije.
Ponekad možete biti najpametnija osoba s najboljim idejama, strategijama i timom, ali ako ne možete u svojim razgovorima biti jasni i imati dovoljno samopouzdanja, očito negdje radite grešku.
Caren Merrick, osnivačica i direktorica Pocket Mentora, mobilne aplikacije i multimedijske tvrtke, svakodnevno o komunikaciji savjetuje mnoge direktore i pomaže im da uspiju u poslu i u životu. Merrick je za Business Insider napisala pet savjeta koji će pomoći svakome da poboljša svoju komunikaciju.
1. Budite jasni
Neka vam cilj bude da vaši razgovori imaju jasnu svrhu. Jedan jednostavan i brz način da budete jasni je da se zapitate ‘Je li moja svrha informirati nekoga ili ga ohrabriti?’
U knjizi The Secrets of Dynamic Communications, autora, govornika i komičara Kena Davisa navodi se kako se sva komunikacija svodi na uvjeravanje ili omogućavanje.
Ili ćete objašnjavati kako nešto napraviti ili zbog čega je nešto važno. Jednom kada shvatite što od toga želite postat ćete jasni. S jasnoćom dolazi i samopouzdanje.
2. Slušajte
Znanje je moć. Što više znate to će više vaša publika razmišljati i percipirati stvari te ćete se na taj način povezati s njom. Rezultat toga je dobivanje većeg samopouzdanja.
Uključite vašu publiku u razgovor pitanjima koja su najbolji alat za ostvarivanje komunikacije. Neka vam cilj bude povezivanje s publikom jer se ljudi žele povezati i uključiti u razgovor.
3. Koristite govor tijela
Većina ljudi podcjenjuje ili ne koristi govor tijela kako bi dobili željeni rezultat. Naučite jednostavne načine kojima ćete povećati vaše samopouzdanje koristeći govor tijela.
Istraživanje Amy Cuddy, profesorice na Harvardu, pokazalo je da položaj našeg tijela potiče u nama kemijske reakcije koje grade naše samopouzdanje i daju nam kredibilitet i utjecaj na druge.
Cuddy je informacije o moći govora tijela podijelila s publikom tijekom TED Talka.
4. Budite kratki
Tijekom razgovora koristite što manje informacija. Mnogi su, recimo, čuli za istraživanje koje je pokazalo da većina ljudi održava pažnju samo osam sekundi, što to je puno kraće od pažnje zlatne ribice.
Najbolji način na koji možete prakticirati kratkoću je da započnete razgovor sa svojim glavnim ciljem kojeg ćete izreći ili zapisati. Drugi način da budete kratki tijekom razgovora je da pauzirate, kako tvrdi Lea McCloud iz Employee Alamanaca.
Idući puta kada budete zabrinuti zbog toga jer previše pričate tijekom razgovora ili sastanka, naprosto nakratko pauzirajte. Prije nego što počnete govoriti udahnite, brojite do pet, i saberite svoje misli.
Stručnjaci tvrde da je pauza od tri do pet sekunda dovoljna da se fokusirate i smanjite uzbuđenje koje vas tjera da previše pričate. “Budite zabavni: nikada ne pričajte neugodne priče; iznad svega, nikad ne pričajte one dugačke”, rekao je britanski političar i pisac Benjamin Disareli.
5. Vježbajte komunikaciju
Vježbajte vlastitu komunikaciju čak i kada ne osjećate dovoljno samopouzdanja. To je ključna točka koju Cuddy ističe. Pretvaranje nekoliko jednostavnih ideja u vježbu pomoći će vam da postignete uspjeh i dobijete samopouzdanje. Jedna stvar je jasna – napredovat ćete više i brže ako imate namjeru poboljšati vlastite komunikacijske vještine.