Nekad je nužno odabrati stranu

Ovih sedam jednostavnih trikova mogli bi vam pomoći da dobijete što želite

Krivnja, tjelesni kontakt i sloboda odluke su samo neki od trikova

FOTO: Flickr/Nick Webb

Zamislite svijet u kojem biste lako mogli nagovoriti šefa da vam da povišicu, partnera da vas sluša, tipa u dućanu da vam proda televizor u pola cijene. A možda to i nije tako teško.

Naučite kako na pravi način upregnuti snagu uvjeravanja i možete učiniti vjerojatnijim da svatko ispuni ono što želite. Postoji nekoliko vrlo jednostavnih trikova koji će vam pomoći da dobijete što želite, a tjelesni kontakt i sloboda odluke su samo neki od njih.

1. Krivnja

2438765639_2ce567beab_o
Zbog krivnje osobe vas neće odbiti dva puta Flickr/Ian Brown

Teško je nekoga odbiti, osobito dva puta, kaže studija sa Stanforda. Zbog toga ljudi vjerojatnije odgovaraju potvrdno kad im tražite neku uslugu ako su vas već jednom odbili.

Ako zatražite da vam netko pomogne očistiti garažu, velike su šanse da će se osoba osjećati kriva što je odbila pa će vam pomoći naprimjer u selidbi da vas ne odbije dva puta, kažu znanstvenici.

2. Magična riječ

15041186570_a4d9403903_k
Riječ željeti mijenja način na koji ljudi odgovaraju na pitanje Flickr/Connie Ma

Želite otići u novi restoran u gradu ali vašem se prijatelju ne ide. Upotrijebite magičnu riječ, željeti. To je riječ koja mijenja način na koji ljudi odgovaraju na pitanje, prema analizama telefonskih poziva istraživanja u Velikoj Britaniji.

Nakon što vas prijatelj odbije, recite nešto u smislu “zar ne želiš iskušati nešto novo?” Na taj ga način ne pitate što želi nego tražite odgovor na vrstu pitanja kakva je osoba. Ovo najbolje funkcionira nakon prvotnog odbijanja, savjetuju autori studije.

3. Učinite stvar osobnom

4208469180_234101b90f_o
Napišite poruku Flickr/Börkur Sigurbjörnsson

Prema studiji sa Sveučilišta Houston, kada je grupa profesora dobila anketu sa osobnom porukom, 40 posto je bilo vjerojatnije da će anketu vratiti kompletno ispunjenu nego profesori koji su dobili anketu bez osobne poruke.

Trebate suradnika da vam pomogne? Napišite poruku. Neka izgleda kao od tražite osobnu uslugu dodajući ime osobe na vrh poruke i svoje inicijale na dno. Istraživanja pokazuju da će ovo djelovati na suradnike kao da ne rade uslugu bilo kome nego da su baš oni zamoljeni za pomoć.

4. Fokusirajte se na korist koju ima druga strana

6812699681_b47f4f8be3_b
U pregovoriam se fokusirajte na ono što druga strana želi Flickr/Masa Israel Journey

Njemački znanstvenici kažu da je najbolji način da dobijete što želite tijekom pregovora da se fokusirate na to što dobija druga strana. Ako prodajete sofu, nemojte reći “hoću 1000 kuna za nju”, nego recite “dat ću vam je za 1000 kuna”.

Razlika je suptilna ali potencijalnom kupcu pokazuje što dobija nagodbom (udobnu sofu), umjesto što gubi (tisuću kuna). Kupci se mogu poslužiti sličnom taktikom. Ako ste spremni za sofu platiti 900 kuna, kažite “dat ću vam 900 da je se riješite”.

5. Sloboda odluke

7945910370_8678ee1d13_b
Jedna studija tvrdi da mogućnost odbijanja isključuje da nešto zvuči kao obaveza Flickr/US Embassy

Prije nego nešto tražite, recite vašoj meti da je slobodna odbiti. Ova fraza udvostručava vjerojatnost da će upasti u zamku, kažu Francuzi. Dajući mogućnost osobama da odbiju, isključujete refleksnu nenaklonjenost prema nečemu što zvuči kao obaveza ili nametanje, tvrdi studija.

6. Udarite čvrsto i brzo

2207585271_cfd6a88658_b
Krenite oštro na početku Flickr/Chip Griffin

Uvriježeno je da se najbolji aduti čuvaju za kraj. Ali pokušavate li nekoga uvjeriti da vas slijedi, istraživanje Journal of Experimental Social Psychology, sugerira da ćete biti 35 posto uvjerljiviji ako odmah krenete oštro na početku.

7. Tjelesni kontakt

4118106348_1bf615e844_o
Taktilni kontakt čini osobu koju dodirujete pozitivnijom prema vama Flickr/Bruno Covas

Rukovanje sa nekim čini da će dotična osoba 42 posto vjerojatnije dati poztivan odgovor, kažu francuski znanstvenici. Taktilni kontakt, uključujući tapšanje po ramenu, čini osobu koju dodirujete pozitivnijom prema vama, pojačavajući vjerojatnost da će se složiti sa vašim zahtjevom, kažu znanstvenici.