Postoji jako dobar razlog zašto Haribo proizvodi gumene bombone u obliku medvjedića

Hans Riegel je htio nešto što će se isticati u silnoj ponudi slatkiša u Njemačkoj

FOTO: chelsea/Flickr

Tijekom 1920. godine, 27-godišnji Hans Riegel bio je slastičar u Bonnu i odlučio je napustiti posao kako bi počeo proizvoditi slastice u svojoj kuhinji. Njegove prve slastice bili su tvrdi bezbojni slatkiši koje je prodavao lokalnim trgovinama i na uličnim festivalima. On je imao samo jednog zaposlenika, a bila je to njegova žena Gertrud koja je dostavljala slatkiše na svom biciklu.

Riegel je ubrzo osnovao tvrtku i dao joj ime Haribo. Naziv tvrtke nastao je kombiniranje prva dva slova njegovog imena i prezimena i njegovog rodnog grada, pa je tako nastalo ime Haribo. Njegovi slatkiši dobro su se prodavali, ali je on htio napraviti nešto što se može isticati u silnoj ponudi slatkiša u Njemačkoj.

Rasplesani medvjedići na dječjem festivalu

Riegel je primijetio da su gumeni bomboni veoma popularni, ali nije bio zadovoljan kako svi oni izgledaju. Kada se prisjetio medvjeda koji su plesali na jednom dječjem festivalu na kojem je bio, odlučio je napraviti gumene bombone u obliku medvjedića.

Haribo gumeni medvjedići
Haribo gumeni medvjedići Toms Baugis/Flickr

Njegovi rasplesani medvjedići bili su duži i tanji od gumenih medvjedića koji se proizvode danas, a za jedan cent su se mogla dobiti dva gumena medvjedića koji su dolazili samo u zlatnoj boji. Kako bi dobio što kvalitetniji proizvod Riegel je koristio želatinu.

Djeca su pokazala veliki interes za njegovim gumenim bombonima, a u 10 godina Haribo je zaposlio 160 ljudi. Do Drugog svjetskog rata tvrtka je imala više od 400 zaposlenika i proizvodila tonu slatkiša.

Zlatni medvjedići zaštitni znak tvrtke

Drugi svjetski rat stvorio je problem za Riegelov posao pa je Haribo tijekom njega imao samo 30 zaposlenika. Nakon njegove smrti 1945., njegovi sinovi Hans i Paul su podigli kompaniju na noge i u roku od pet godina tvrtka je imala više od tisuću zaposlenika.

1960. godine Haribo je počeo s međunarodnim probojem i počeo proizvoditi slatkiše kakve možemo kupiti danas, a 1967. godine oni su dolazili u mnogim bojama.

1975. Haribo zlatni medvjedići su postali zaštitni znak tvrtke. Danas tvrtka proizvodi 100 milijuna gumenih bombona dnevno i ima mnoštvo tvornica diljem svijeta.