TV recenzija Mire Para: Prošlo je prvih mjesec dana besplatnog Netflixa. Treba li ga produljiti?

Treba li nastaviti s gledanjem Netflixa i sada, kad se nešto malo plaća

Prije nešto više od mjesec dana, u Hrvatsku je, moguće da ste već čuli, stigao Netflix. Taj svjetski poznati streaming servis osim što nam, dakle, daje pristup mnogobrojnim filmovima i serijama, a što je njegova primarna djelatnost, daje nam pristup i nečemu mnogo važnijem – američkom načinu života!

“Vozim se Uberom, jedem KFC i gledam Netflix…”, slavodobitno sam podviknuo tog 6. siječnja. “Ne moram ići u Ameriku, ona je došla meni!”

Od tada sam potpuno besplatno pogledao toliko Netflixovih serija i filmove da ih više ne znam sve ni nabrojati, ali srećom praktični Ameri su i na to mislili, pa su, među ostalim, uveli i mogućnost da zaboravni autori Telegramovih televizijskih recenzija mogu u svakom trenutku vidjeti popis svega onoga što su do sada pogledali i s tim, evo, upoznati zainteresiranu javnost.

Trebale su mi dvije minute da ga instaliram

Elem, čim sam ga uspješno instalirao, a za što su mi trebale svega dvije minute i nisam morao zvati majstora, pa ga onda još čekati danima, kao što je slučaj s ostalim pružateljima sličnih usluga, započeo sam s gledanjem Marvelove serije Dardevil. Film s Benom Affleckom o tom vrsnom i, nota bene, slijepom odvjetniku, koji se za pravdu istodobno bori u sudnici svojim poznavanjem zakona, ali i na ulici šakama i nogama, gledao sam još davno i nije mi se baš svidio. Ova serija zato, u kojoj Dardevila glumi neki totalni anonimus, iskreno me oduševila.

Od 6. siječnja do 6. veljače sam potpuno besplatno pogledao toliko Netflixovih serija i filmove da ih više ne znam sve ni nabrojati

Ponajviše zbog izvrsnog negativca Vincenta D’Onofrija, kojeg vjerojatno znate kao onog debeljuškastog i šlampavog detektiva iz serije Zakon i red: Zločinačke nakane. Oni malo veći ljubitelji filmskih klasika prepoznat će ga i kao onog debelog, mentalno nestabilnog vojnika iz Kubrickova filma Full metal jacket, a koji si u antologijskoj sceni pred kraj mukotrpne vojne obuke sačmaricom prosvira glavu.

Popratio sam serije o kojima Amerika mjesecima priča

U Dardevilu je, da se razumijemo, također debeo, kao u svim ovim ranije navedenim ulogama i, bezbeli, privatnom životu, ali nipošto nije šlampav, ni mentalno nestabilan. U ovoj Netflixovoj seriji on je onaj tip zločinačkog genija za kojeg u jednom trenutku počnete navijati i zbog kojega, eto, cijelu sezonu pogledate u jednom danu…

“Narančasta je nova crna” me prilično razočarala, a “Narcosu” – koji se s “Igrom prijestolja” bori za titulu najgledanije serije na svijetu – pridonio sam s nekoliko dana uzastopnog gledanja

Popratio sam, nadalje, i jednog drugog odvjetnika, Saula, koji možda nema te marvelovske supermoći, ali svakako ima moć da vas nasmije svojim kreativnim pristupom poslu koji obavlja. “Narančasta je nova crna” me prilično razočarala, a “Narcosu” – koji se s “Igrom prijestolja” bori za titulu najgledanije serije na svijetu – pridonio sam s nekoliko dana uzastopnog gledanja.

Isto tako, “Making a murderer”, o čemu cijela Amerika već mjesecima priča, a Esquier redovito i opširno izvještava, napokon sam pogledao i shvatio o čemu je tu riječ…

Ljubazno su me obavijestili da nakon subote gledanje više nije besplatno

Prvi mjesec je, međutim, s ovim vikendom prošao, a to, jebatga, znači da Netflix više nije besplatan.

O tome su me ljubazno obavijestili, pa ako više ne želim uživati u njihovu bogatu sadržaju, početi pratiti seriju Jessica Jones, te saznati kako završava priča o mafijašu poslanom u norveški grad Lilyhammer u sklopu programa zaštite svjedoka, mogu se jednostavno odjaviti i bez plaćanja nekih penala ili, štajaznam, drugih ugovornih obveza nastaviti sa životom.

Napokon sam pogledao i shvatio o čemu je riječ u Making a murderer, o kojem cijela Amerika već mjesecima priča

To je, uzgred rečeno, itekako velika razlika od onoga kako funkcioniraju drugi pružatelji tih usluga koji bi se u to vrijeme lukavo ušutjeli, a onda ako zaboravimo raskinuti ugovor s njima potpisan na, recimo, šest mjeseci, on se automatski produžuje za još nekoliko mučnih godina. Pa, iako je i to legitimno, jer smo potpisali takav ugovor, a da ga nismo ni čitali – žurilo nam se, naime, da gledamo Stipu u gostima – ovaj američki način mi se ipak, čini nekako više fer.

Ako više ne želim uživati u njihovu bogatu sadržaju, početi pratiti seriju Jessica Jones, te saznati kako završava priča o mafijašu poslanom u norveški grad Lilyhammer, mogu se jednostavno odjaviti

Istina, nećemo ni mi više moći lagati da nikada nismo dobili račun i tako pokušati izbjeći svoju obvezu, iako smo dakako cijelo vrijeme koristili njihove usluge, ali upravo u svemu tome se i krije odgovor na pitanje koje je pred svima nama: treba li nastaviti s Netflixom i sada, kad se, evo, nešto malo plaća?

Ako želimo živjeti kao ostatak normalnog i poštenog svijeta – onda jasno da treba!