Odustani // Pritisni ENTER za pretraživanje
Život

Stručnjaci desetljećima ženama savjetuju Kegelove vježbe. No, postoji par važnih razloga zašto bi ih i muškarci trebali raditi

I muškarci imaju problema sa slabljenjem zdjeličnih mišića

Pošalji Podijeli Tweetaj

Kegelove vježbe za jačanje mišića zdjelice dugo su se smatrale korisnima jedino za žene ali kako i muškarci mogu osjetiti neke nezgodne popratne pojave starenja, dobre su za oba spola, piše u časopisu Harvard Medical School. I muškarci imaju problema sa slabljenjem zdjeličnih mišića što može izazvati nekontrolirano curenje urina, nevolje sa crijevima i čak probleme erekcije, kaže fizikalna terapeutkinja Celia Brunette koja radi u centru Spaulding povezanim sa sveučilištem Harvard.

Dno zdjelice je načinjeno od tankih slojeva mišića, vezivnog i drugih tkiva koji se protežu od pubične kosti sa prednje strane do sjedne kosti sa stražnje strane. Primarna im je zadaća da pridržavaju abdomen, mjehur i debelo crijevo da bi mogli kontrolirati mokrenje i rad crijeva. Kod muškaraca se ovi mišići aktiviraju erekcijom, orgazmom i ejakulacijom.

Nekoliko razloga slabljenja mišića

Ovi mišići kao i svi drugi slabe kako starimo ali rad im može biti otežan i operacijom mjehura, crijeva ili prostate, zatvorom, kroničnim kašljem zbog astme, bronhitisa ili pušenja. Slabi mišići dna zdjelice mogu dovesti do inkontinencije pa urin iscuri dok kašljemo, kišemo ili se pokrećemo na određeni način ili nosimo nešto teško.

Slabi mišići mogu biti rezultat dugog sjedenja, opće slabosti mišića, stresa ili muskulatorno skeletalnih problema zbog leđa i kukova. Slabost mišića može prouzročiti bol u zdjelici, hitnu i čestu potrebu za mokrenjem, curenje mokraće, nepotpuno pražnjenje crijeva ili naprezanje kod pražnjenja crijeva. Može boljeti donji dio leđa tijekom i poslije snošaja.

Broj ponavljanja varira od 10 do 100

Zamislite da želite prekinuti mlaz mokraće ili suspregnuti vjetar u crijevima. Cilj je kontrahirati i držati ove mišiće bez oslanjanja na druge mišiće, stražnjice i bedara, koji moraju biti opušteni. Kegelove vježbe mogu se raditi dok ležimo, sjedimo ili stojimo.

Rutina se sastoji od seta vremena stiskanja mišića, koje zatim prati odgovarajuće vrijeme opuštanja prije ponavljanja. Broj ponavljanja varira od 10 do 100 ovisno što trebate postići. Brunette savjetuje da prvo porazgovarate s liječnikom da ste sigurni da nema drugih medicinskih stanja, kao problem prostate ili urinarna infekcija.

Podijeli 8 Tweetaj 0 Pošalji E-mailom
Ovaj članak ima komentara. Klikni ovdje za čitanje.

Prijava na Newsletter

Odustani