Odustani // Pritisni ENTER za pretraživanje
Život

Trendovi: Online kupuje 33 posto Hrvata

Najaktivniji online kupci su potrošači od 30 do 39 godina, s visokim stupnjem obrazovanja. Najčešće se kupuju odjeća, obuća i modni dodaci, potrošačka elektronika, predmeti za kućanstvo, kozmetika i parfemi te knjige i glazbala.

Online šoping
Pošalji Podijeli Tweetaj

Poput cijelog svijeta, i mi smo se zaljubili u kupnju putem interneta. Ako je i prije koju godinu bilo skepsi, straha i nedoumica, barijere se svakim danom sve više ruše. Lani je online kupovalo 33 posto Hrvata, a najviše su se kupovali odjeća i obuća, namještaj, hrana i tehnika… Koliko smo napredovali, dovoljno govori činjenica da je nedavno jedna autokuća uvela mogućnost kupnje automobila preko interneta uz dostavu na kućni prag. Pristupačne cijene, ušteda vremena, dostupnost trgovina u bilo koje vrijeme i bolja ponuda nego u klasičnim trgovinama, glavni su razlozi sve većoj popularnosti online šopinga.

Dostupnost od 0 do 24: mogućnost kupovanja svaki dan, od 0 do 24 sata, bez obzira je li praznik ili neradni dan, velika je prednost online šopinga. Kupnja se obavi u samo nekoliko klikova, iz udobnosti doma, što je za sve koji žive ubrzano, prezaposleni su i nemaju vremena za obilazak trgovina velika prednost. Manje stresa: kupujete kad poželite, što poželite i s mjesta koje želite. Sve što je potrebno je pristup internetu, s osobnog računala, tableta ili pametnog telefona. Izbjegavate gužve, vožnju, traženje po policama raznih trgovina, svi su proizvodi s detaljnim opisom i specifikacijama nadohvat ruke na jednostavan način. Prema istraživanju MasterIndex tvrtke Mastercard®, na internetu kupuje čak 81% ispitanika iz Hrvatske, a 35% ih to čini više puta mjesečno. Najaktivniji online kupci su potrošači od 30 do 39, s visokim stupnjem obrazovanja. Kad je riječ o korisnicima kreditnih kartica ili onih s odgodom plaćanja, među njima je tek 15% onih koji nikad ili gotovo nikad ne kupuju putem interneta.

Jednostavna i brza kupnja: plaćanje odabranih proizvoda putem web shopa nikad nije bilo jednostavnije, i to bez obzira plaćate li kreditnom karticom, internet bankarstvom, mobilnim bankarstvom ili pouzećem kada vam dostavljač donese naručene proizvode. Nema odlaženja u poštu ili banku, nema redova i stajanja na blagajni, nema kompliciranih procedura. Sve je maksimalno pojednostavljeno i pristupačno kupcu. Digitalne novčanike pri internetskoj kupnji koristi 35% online kupaca, a plaćanje karticama 25% njih, dok među korisnicima kreditnih kartica ili kartica s odgodom plaćanja taj postotak raste na 35%.

Sigurnost kod online kupnje: sva pravila koja vrijede kod standardne kupnje u maloprodajnim trgovinama vrijede i kod online kupnje, te su određena Zakonom o zaštiti potrošača. Bilo da želite ostvariti jamstvo, povrat robe, reklamaciju proizvoda ili nešto drugo, prava su ista kao da ste fizički bili u trgovini. Sve kartične transakcije zaštićene su posebnim protokolima od davatelja usluga te ne postoji mogućnost prijevare ili curenja vaših podataka trećoj strani.

Brza dostava i posebne pogodnosti: sve narudžbe se obrađuju isti dan te se s posebnom pažnjom pakiraju i šalju na adresu kupca. Na zahtjev možete dobiti broj za praćenje kako biste bili sigurni gdje se nalazi vaš paket. Osim toga, online dućani često imaju posebne pogodnosti i akcije o kojima obavještavaju svoje kupce te tako možete dodatno profitirati.

Koliko često se kupuje online?

Čak 90% Europljana kupuje online najmanje jednom godišnje, 63% to čini barem jednom mjesečno, a 25% njih najmanje jednom tjedno. U Hrvatskoj 82% ispitanika kupuje barem jednom godišnje, barem jednom mjesečno to čini 57% njih, a najmanje jednom tjedno 22%. U ukupnom poretku, na internetu najviše kupuju britanski korisnici interneta. Postotak Poljaka (9%), Litavci (9%) i Talijana (8%) koji svakodnevno kupuju online je sličan Velikoj Britaniji (8%), no Britanci se ističu kad je riječ o kupnji barem jednom tjedno (41%). Nakon njih slijede Irci (32%) i Nijemci (30%). Na našem tržištu svakodnevno online kupuje 4% ispitanika. Na kraju spektra – kad je riječ o kupnji barem jednom tjedno – su Finci (17%), Estonci (16%) i Danci (16%) – Izvor: Masterindex, Mastercard.

Popis nekih od najpopularnijih web shopova

Ebay – nudi miks raznih proizvoda, stranica je odlično i pregledno dizajnirana, podaci o proizvodima i uvjeti dostave su jasno napisani uz svaki proizvod, kao i trenutačna ocjena prodavača. Asos – prava modna meka. Osim vlastite linije proizvoda koji prate najnovije modne trendove uz prihvatljive cijene, na Asosu se mogu pronaći i skuplji dizajnerski komadi, ali i komadi malih još nerazvikanih britanskih brendova koji nam inače ne bi bili dostupni. Odjeća i obuća ondje je često na sniženju, dostava je brza i besplatna, a njeguju i odličnu komunikaciju s kupcima. Outnet – omiljeno odredište svih zaljubljenika u skupe brendove. Nude popuste i do 70%, ponuda se često obnavlja, stranica je pregledna i efikasna. Book Depository – odličan izbor knjiga i stripova uz besplatnu dostavu. Elbenwald – najbolji izbor za sve koji traže filmove, videoigre ili cosplay. Cijene su im i više nego prihvatljive.

Podijeli 0 Tweetaj 0 Pošalji E-mailom
Ovaj članak ima komentara. Klikni ovdje za čitanje.

Prijava na Newsletter

Odustani