U Abu Dhabiju održana prva utrka u kojoj je automobile pokretala umjetna inteligencija

Za osam krugova vozilima je trebalo oko sat vremena

FOTO: Abu Dhabi Autonomous Racing League/YouTube

Prije desetak dana u Abu Dhabiju održana je jedinstvena utrka. Osam vozila, s turbopunjačem, mjenjačem sa šest brzina i 550 konjskih snaga, nalikovalo je posve običnom skupu trkaćih automobila.

Ipak nije bilo kokpita, već su na mjestu gdje bi inače sjedio vozač bile kamere, kompjuteri i senzori.

Softver za strojno učenje pratio je temperaturu guma i kočnica automobila te kontrolirao upravljanje, mijenjanje brzina, ubrzavanje, kočenje i pretjecanje, piše The Verge.

Staza na kojoj se vozi F1

Testirala se vještina međunarodnih timova u proizvodnji složenih vozila pokretanih umjetnom inteligencijom. Natjecanje je održano na stazi koja je inače domaćin Formule One Grand Prix.

Sve u svemu nije baš prošlo glatko. U finale su se kvalificirala samo četiri automobila, a u daljem natjecanju bilo je nekoliko okrenutih vozila, trzavih kretanja, nasukanog automobila i sudara sa zidom. Da bi obišli osam krugova vozilima je trebalo oko sat vremena, po stazi dugoj oko osam i pol kilometara, izvještava The Verge.

Znak napretka

U drugoj vožnji vozač Formule 1, Daniil Kvyat, koji se suprotstavio umjetnoj inteligenciji, lako je stigao prvi.

Ova tehnologija je tek na početku i trenutno se istražuje ogroman neistražen prostor, kaže jedan od voditelja momčadi za Motor Sport Magazine. Unatoč nedostacima, utrka je važan znak napretka.

Promicanje STEM-a

Utrka gledateljima nije bila previše zanimljiva i mnogi su otišli prije kraja, ali zagovornici su i dalje optimistični u pogledu tehnologije. Cilj natjecanja je promicanje STEM obrazovanja među studentima, pokazivanje potencijala autonomnih vozila i usvaršavanje tehnologija koje sežu izvan trkaće staze, kaže Motor Sport Magazine.

Abu Dhabi Autonomous Racing League bavi se sigurnošću na cestama, kaže izvršni direktor ASPIRE, dijela Vijeća za napredna tehnološka istraživanja vlade Abu Dhabija, za New Scientist.

Robotaksiji u SAD-u

U SAD-u era autonomne vožnje već je započela, Cruiseu, robotaxi službi u San Franciscu, prošloga listopada oduzeta je dozvola za rad nakon incidenta u kojem je vozilo bez vozača udarilo i vuklo pješakinju nekoliko metara, nakon što ju je oborio automobil kojim je upravljao čovjek.

Tvrtka je radila samo dva mjeseca. Druge tvrtke, kao Waymo, još voze gradskim ulicama.

Stotine nezgoda

Skepticizam javnosti prema vozilima bez vozača je i dalje velik, ali se predviđa da će broj vozila rasti. Među najistaknutijim tvrtkama s mogućnošću autonomne vožnje, je Tesla sa svojim sustavom Autopilot koji je povezan sa stotinama nezgoda.

Kompanijska nadogradnja pretplate na softver za nadziranu potpunu samostalnu vožnju dostupna je u vlasnicima Tesle u Americi za 99 dolara mjesečno, a Musk je dobio odobrenje za uvođenje tehnologije u Kinu.