Zlato, umjetnine i vino notorno su loše investicije. Nova studija pokazuje da su i lego kocke bolje

Deseci tisuća poslova sklapaju se na tržištu rabljenih Lego kocaka

Novo istraživanje pokazalo je da je ulaganje u lego kocke puno unosnije od kupovanja zlata, umjetnosti ili vina. Studija je utvrdila da tržište rabljenih Lego kockica raste po stopi od 11 posto godišnje, što je brža i bolja stopa porasta od zlata, obveznica, maraka ili vina.

Znanstvenici na Visokoj školi ekonomije u Rusiji rekli su da bi se mogao postići unosan dobitak od ulaganja “u neobičnije proizvode čija bi kupnja mogla izgledati manje ozbiljno”, kao što su Lego setovi, Barbie lutke, mini figure superheroja ili modeli automobila i vlakova.

“Navikli smo misliti da ljudi kupuju nakit, antikvitete ili umjetnička djela kao ulaganje”, rekla je Victoria Dobrinskaja, izvanredna profesorica na Fakultetu ekonomskih znanosti HSE-a. “Ali postoje i druge opcije, kao kolekcionarske igračke. Deseci tisuća poslova sklapaju se na tržištu rabljenih Lego kocaka. Čak i kada se uzmu u obzir male cijene većih kompleta, ovo je ogromno tržište koji tradicionalni investitori ne poznaju dobro”.

Porasla prodaja tijekom lockdowna

Najskuplji setovi su Millenium Falcon, Death Star II, Imperial Star Destroyer iz Ratova zvijezda i Taj Mahal. Studija koja je proučavala cijene 2322 Lego seta od 1987.godine do 2015.godine, kaže da su čimbenici poput ograničene proizvodnje, kolekcionarskih posebnih izdanja i nestašica na rabljenom tržištu značajno povisili cijene tijekom godina.

“Setovi proizvedeni prije 20-30 godina izazivaju nostalgiju kod ljubitelja Lega, a cijene skaču. No unatoč velikoj isplativosti Lego setova na second hand tržištu, nisu svi setovi jednako uspješni. Morate obožavati Lego kako bi ste prepoznali tržišne nijanse i vidjeli potencijal ulaganja u određeni set”, napominje Dobrinskaja.

Prošlog mjeseca je Lego, najveći svjetski proizvođač igračaka, svojim zaposlenicima kojih je preko 20 tisuća, dodijelio tri dodatna dana godišnjeg odmora i posebne bonuse, nakon izvješća o godini izuzetnih prihoda i profita jer je prodaja tijekom lockdowna u pandemiji porasla.