Znamo li kad bismo trebali prekinuti razgovor? Studija je pokazala da, nažalost, nemamo pojma

Trebali biste otići u prvom trenutku koji vam se čini prikladnim, jer je bolje otići želeći više nego manje, savjetuje glavni autor studije

Retro Pop Art style Comic Style Book panel gossip girl whispering in ear secrets with pink cheek, rumor, word-of-mouth concept vector illustration
FOTO: Getty Images/iStockphoto

Novo istraživanje postavlja pitanje, završavaju li razgovori u onome času kada oba sudionika to žele? Ispostavlja se da je odgovor ne.

Studija, objavljena ovoga tjedna u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences, provela je istraživanje da bi otkrili znaju li ljudi kada treba prestati govoriti.

Prvi dio istraživanja

Prvi dio studije činila je internetska anketa koju je ispunilo 806 ljudi s nizom pitanja o razgovoru koji su nedavno vodili s bliskim prijateljem ili članom obitelji.

Pitanja su bila usmjerena da se pokuša odgovoriti na pitanje postoji li trenutak u kojemu su sudionici željeli da razgovor završi i da procjene kada je to bilo u odnosu na trenutak kada je razgovor uistinu završio.

Treba otići ranije

U drugom dijelu studije sudjelovalo je 252 ljudi u paru s nepoznatim osobama s kojima se razgovaralo što su osjećali između jedne i 45 minuta.

U internetskoj anketi, 67 posto ispitanika je reklo da želi da razgovor završi prije nego se to zapravo dogodilo, a većina je željela da je razgovor bio 50 posto duži ili 50 posto kraći nego što je bio.

“Što god mislite da druga osoba želi, možda se varate” kaže Adam Mastroiani, psiholog s Harvarda i glavni autor studije. “Trebali biste otići u prvom trenutku koji vam se čini prikladnim, jer je bolje otići želeći više nego manje”.

Neusklađeni sugovornici

U razgovorima između ljudi koji se ne poznaju, sudionici su na sličan način bili neusklađeni. Gotovo 70 posto je kazalo da želi da razgovor bude gotov prije nego je završio.

Bilo je samo 2 posto trajanja razgovora s kojima su obje strane bile zadovoljne, a tek 30 posto razgovora završilo je kad je to htjela jedna strana, prema časopisu Scientific American.

Kada završiti razgovor?

Psiholozi su isto tako zamolili sudionike da pogode trenutak u kojemu je druga strana željela završiti konverzaciju. Pokazalo se da su pretpostavke bile pogrešne, ili prekomjerno ili podcjenjivanje želje druge osobe da nastavi razgovor, što je bilo oko 64 posto stvarne duljine razgovora.

Zajedno uzevši, rezultati sugeriraju da nismo previše vješti u procjeni želja drugih o času kada treba okončati razgovor.

Začuđujući rezultati studije

Socijana psihologinja sa sveučilišta Dartmouth, Thalia Wheatley, kaže da su rezultati studije važni i začuđujući jer su razgovori elegantan izraz međusobne komunikacije. “A sve se na kraju raspada jer jednostavno ne možemo shvatiti kada se zaustaviti”.

Mastroiani kaže da zbilja nemamo pojma kada druga osoba želi prekinuti razgovor. “Zato, prestanite se i truditi i uživajte u razgovoru.” zaključuje.