Znanstvenici otkrili ogromnu razliku između pisanja rukom i tipkanja: 'Vratite olovku i papir u škole'

Olovka i papir, kao i školske ploče za pisanje kredom, sve se više zamjenjuju ekranima

French students work on the test of Philosophy as they take the baccalaureat exam (high school graduation exam) on June 17, 2013 at the Pasteur high school in Strasbourg, eastern France. Some 664.709 candidates are registered for the 2013 session. The exam results will be announced on July 5, 2013.   AFP PHOTO/FREDERICK FLORIN (Photo by FREDERICK FLORIN / AFP)
FOTO: AFP

Ručno zapisivanje novih informacija pomaže vašem mozgu da pamti stvari učinkovitije nego kad ih upisujete na uređaju, pokazalo je novo istraživanje koje je u suprotnosti s uobičajenim povezivanjem digitalizacije s napretkom.

“Pokazujemo da su kod pisanja rukom obrasci povezivanja mozga daleko složeniji nego kod pisanja na tipkovnici”, rekla je Audrey van der Meer s Norveškog sveučilišta za znanost i tehnologiju i koautorica studije.

“Poznato je da je takva opsežna aktivnost povezivanja u mozgu ključna za formiranje pamćenja i kodiranje novih informacija te je stoga korisna za učenje”, objasnila je van der Meer nakon testiranja na 36 učenika.

Negativan utjecaj na učenje

Olovka i papir, kao i školske ploče za pisanje kredom, sve se više zamjenjuju ekranima u školama i na sveučilištima diljem svijeta, što je pogrešan smjer i moglo bi negativno utjecati na učenje, pišu znanstvenici.

Znanstvenici, koji su objavili studiju u časopisu Frontiers in Psychology, pozivaju da djeca “budu izložena aktivnostima pisanja rukom u školi kako bi […] mozgu pružili optimalne uvjete za učenje.”

Zaključci su objavljeni nakon trenda vraćanja pisanja rukom u nekim školama u SAD-u i trebali bi, rekli su znanstvenici, dovesti do barem djelomičnog vraćanja pisanja rukom u škole u kojima je to smanjeno.