Odustani // Pritisni ENTER za pretraživanje
Život

Znanstvenici su došli do depresivnog otkrića; samo dva tjedna fizičke neaktivnosti povećava rizik kroničnih bolesti

Rezultira smanjenjem mišićne mase i povećanjem tjelesne masti

Pošalji Podijeli Tweetaj

Poznato je da nedostatak tjelesne aktivnosti povećava rizik obolijevanja od kroničnih bolesti, dijabetesa tipa II i srčanih bolesti. Novo istraživanje utvrdilo je da se rizik takvih stanja povećava već sa samo dva tjedna tjelesne neaktivnosti, piše Medical News Today.

Kod grupe mladih, zdravih i tjelesno aktivnih osoba koje su poštivale preporučenu tjelesnu aktivnost, samo 14 dana sjedećeg načina života rezultiralo je malim ali ubrzanim smanjenjem mišićne mase i povećanjem tjelesne masti što dokazano može ubrzati razvoj kroničnih bolesti, a potencijalno može dovesti do prerane smrti.

Nakon dva tjedna debljanje i sporiji metabolizam

Dva tjedna neaktivnosti kod sudionika studije uzrokovalo je debljanje, usporavanje metabolizma i ubrzani gubitak mišićne mase. Osim toga, kardiovaskularna kondicija im je drastično pala pa nisu mogli trčati dulje vrijeme i istim intenzitetom kao prije studije. Voditelj studije dr. Dan Cuthbertson i njegovi suradnici sa sveučilišta Liverpool prezentirali su svoja saznanja na kongresu u o pretilosti u Portugalu.

Trenutačno se savjetuje da odrasle osobe između 18 i 64 godine imaju barem 150 minuta umjerene ili 75 minuta intezivne tjelesne aktivnosti tjedno. Podaci Američkog centra za kontrolu bolesti i prevenciju pokazuju da manje od 50 posto odraslih poštuje preporuke.

Uzrokuje dijabetes tipa II, srčane bolesti i karcinome

Manjak redovite tjelesne aktivnosti je ključan za pretilost. Takvo ponašanje vodi dijabetesu tipa II i srčanim bolestima pa i nekim vrstama karcinoma. Nedostatak aktivnosti utječe i na zdravlje kostiju i mišića. Znanstvenici su utvrdili da je dvotjedno mirovanje dovelo do malog ali znakovitog povećanja tjelesne masti.

Salo se primjetno gomilalo centralno, oko struka što je siguran znak za kronične bolesti. Znanstvenici kažu da njihovo istraživanje ukazuje na iznimnu važnost redovite tjelesne aktivnosti i izbjegavanja duljih perioda sjedenja.

Podijeli 3 Tweetaj 0 Pošalji E-mailom
Ovaj članak ima komentara. Klikni ovdje za čitanje.

Prijava na Newsletter

Odustani