Već se priča da Yahoo žele kupiti Rupert Murdoch i telekom div Verizon

Yahoo ima stotine milijuna korisnika, puno gotovine i veliki udjel u Alibabi

FOTO: AFP

Dan nakon što je objavljena vijest da uprava Yahooa razmišlja o prodaji internetskog core biznisa kompanije, javili su se kandidati za kupnju. Puno kandidata. Od medijskih kuća to telekom divova i privatnih investicijskih kompanija.

Prema informacijama Wall Street Journala koji je prvi objavio i vijest da bi Yahoo uskoro mogao na prodaju, među zainteresiranim kompanijama su Verizon Communications i IAC/InterActive Corp. Barryja Dillera. Oni su navodno zainteresirani za cijeli paket, ostale zanimaju pojedini segmenti i među njima su News Corp. Ruperta Murdocha i izdavač Time Inc. Priča se još da bi se mogli javiti AT&T, Comcast i Walt Disney.

Yahoo je izuzetno vrijedna kompanija

Bez obzira na probleme, nedostižnu prednost Googlea i loše rezultate mandata direktorice Marisse Mayer, Yahoo je najstariji i najpoznatiji među internetskim divovima. Kompanija ima više od 7 milijardi u gotovini, kratkoročnim investicijama, imovini i opremi i svega 1,2 miljardu dolara duga, tržišna vrijednost nakon zatvaranja burzi u srijedu je 32 milijarde dolara. Vlasnici su 15 posto Alibabe što trenutno vrijedi više od 30 milijardi dolara i još imaju nekoliko stotina milijuna aktivnih mjesečnih korisnika, puno manje od Googlea ali nije zanemarivo.

Kupce bi mogao zanimati upravo široki doseg Yahooa, u Americi imaju 200 milijun aktivnih mjesečnih korisnika. Neke investicijske kompanije bi, da ga kupe, Yahoo povukle s burze jer bi se tako lakše provelo drastično restrukturiranje koje mu treba više od ičega.

Procjene vrijednosti akvizicije

Ulagači se slažu da Yahoo ima potpuno pogrešnu strategiju ulaganja i da nedovoljno kapitalizira svoju korisničku bazu. Vrijednost eventualne akvizicije Yahoo-ova internetskog biznisa, koji obuhvaća i Yahoo Mail i News, analitičari procjenjuju na između 1,9 i 3,9 milijardi dolara, bez gotovine kojom kompanija trenutno raspolaže. Dioničari Yahooa, sudeći prema vrijednosti njihovih udjela u Alibabi i Yahoo Japan, vrijednost tog biznisa trenutno procjenjuju na-nulu. Zato i rade pritisak na upravu da proda sve osim Yahoo-a Japan.

Uprava Yahooa neke će od tih uzbudljivih mogućnosti raspraviti na sastancima najavljenima za ovaj tjedan. Osim prodaje temeljnog biznisa razmišljaju o izdvajanju udjela u Alibabi u zasebnu investicijsku kompaniju.

Kupac će naslijediti ozbiljne probleme

Kupac Yahoo-ova temeljnog internetskog biznisa naslijedio bi ozbiljne probleme. Njihov dugogodišnji adut- prodaja web oglasa velikim oglašivačima, jako pada. Pretekli su ih Facebook i Google. Lani su imali 5,1 posto udjela na američkom digitalnom marketinškom tržištu, ove će godine jedva doseži 4,4 posto.

U mandatu Marisse Mayer, ukupno su izgubili 1,4 posto globalnog tržišnog udjela. Google drži 70,8 posto tržišta pretraživanja interneta, Yahoo 9,6 posto. Ali Yahoo još uvijek donosi milijarde dolara prihoda od oglašavanja godišnje i ima jak odjel prodaje. Za tradicionalne medijske kompanije poput Disneya i za telekome Yahoo-ova publika i pristup podacima o potrošačima bili bi velika vrijednost