Četiri dobre stvari koje su 'Mad Men' napravili za poslovnu kulturu

U nedjelju se počela emitirati zadnja sezona AMC-ova remek-djela

Čitave knjige su napisane o scenariju, glumi i kostimografiji AMC-ove serije“Mad Men.” Priča o manhattanskoj marketinškoj agenciji Sterling Cooper postavila je standarde nove televizijske produkcije a priča o njihovu glavnom kreativcu Donu Draperu, poslijeratnoj izgubljenosti njegova izgubljenog lika i njujorškoj poslovnoj sceni, toliko je dobro pogodila žicu da je završila u obraćanju naciji američkog predsjednika Baracka Obame 2014. U nedjelju je započelo emitiranje zadnje sezone serije. O “Mad Men” se 8 godina neumorno raspravljalo, pretresali smo sve od odijevanja muškaraca 60tih i danas, preko frustracija na radnom mjestu do seksizma i rađanja suvremenog marketinga. “Mad Men” su i izravno utjecali na današnju poslovnu kulturu a stvar nije stala samo na sakoima iz 60tih.

Vratili su stil 60ih u konferencijske sale

Style: "Mad Men"January Jones (Betty Draper) and Don Draper (Jon Hamm)

Gledali smo stotine filmova i serija koji se događaju u 60tima ali malo je tko podigao tako veličanstven spomenik ambiciji i strepnji koju je odražavala tadašnja moda. Seks, moć, elegancija, težnja za statusom u kostimografiji Janie Bryant današnjem su poslovnom svijetu trebali i više nego što je mislio. Banana Republic 2011. je angažirao Bryant za svoju “Mad Men” liniju koja je rasprodana u nekoliko mjeseci i u 1. kvartalu 2012. im povećala prodaju u Americi za 5 posto a ukupne prihode 7,4 posto, na 622 milijuna dolara.

Progovorili su o alkoholizmu u biznisu

cuga

Bili smo već zaboravili kako se nekad normalno pušilo i pilo alkohol za radnim stolom. Prva stvar o kojoj se počelo pričati kad je počelo emitiranje “Mad Mena” bili su potoci viskija i oblaci dima posvuda u seriji. Iako su kristalne čaše i pijuckanje doprinosile raskošnoj mistifikaciji u seriji, scenaristi nisu nimalo uljepšavali alkoholizam kao važan element poslovne kulture i njegove posljedice.Don Draper je do šeste sezone toliko ovisan o alkoholu da počinje patiti od blagih deliričnih napada i kompanija ga praktički suspendira.

Potakli su raspravu o seksizmu na radnom mjestu

seksizam

Poslovna kultura “Mad Mena” toliko je neprijateljska prema ženama da je odmah otvorila trajnu raspravu o seksizmu na radnom mjestu. Jedan od lanjskih viralnih hitova lani bila je galerija reklama iz vremena Sterling Coopera koja otkriva otvoreni, brutalni seksizam u reklamama Donova Drapera toga doba, kad nije bilo ni izraza “seksualno uznemiravanje”. Scenaristi su prikazali hiperrealističnu sliku.

AMC je postao veliki igrač

AMC Entertainment CEO Gerry Lopez Rings Opening Bell at the New York Stock Exchange

Američka TV mreža American Movie Classics pokrenuta je 1984. s namjerom da emitira isključivo, kako joj ime kaže, američke klasične filmove. Kad je 2003. promijenila format kako bi uključila više originalne produkcije, preimenovala se u skraćenicu AMC. Danas se to ime lakše povezuje sa zombijima nego s Eliom Kazanom, ali nakon megahitova “Breaking Bad”, “The Walking Dead” i, naravno “Mad Men”, koga je više briga. AMC se gleda u 82 posto američkih kućanstava a lani im je prihod od globalne prodaje skočio 9 puta, na 122,7 milijuna dolara.