AdBlock je ponovo na sudu obranio pravo da blokira oglase

Sud u Munchenu odbacio je tužbe njemačkih TV kompanija RTL-a i ProSiebenSat1

FOTO: Youtube

Startup Eyeo, tvorac vjerojatno najpoznatijeg filtera za oglase AdBlock, uspješno se na sudu obranio od tužbe njemačkih TV kompanija RTL-a i ProSiebenSat1-a. TV kompanije su tražile zabranu blokiranja oglasa na njihovim web stranicama, optuživši AdBlock za narušavanje konkurentnosti i smanjenje mogućnosti za besplatnu ponudu sadržaja.

Sud u Munchenu je presudu obrazložio tvrdnjom da AdBlock ne narušava konkurentnost jer je osobni izbor korisnika hoće li skinuti filter za oglase. Uz to, navedeno je da AdBlock nema dovoljno veliki tržišni utjecaj kako bi značajnije ugrozio prihode web stranica od oglašavanja. Ova presuda dolazi mjesec dana nakon što sud u Hamburgu odbacio tužbe Zeit Onlinea and Handelsblatta.

Četvrta parnica protiv AdBlocka

Glasnogovornik Eyeoa Ben William je BBC-u rekao da je ovo bila najveća najveća tužba s kojom su se dosad suočili. “Ovo je četvrti put da nas velike kompanije tuže, ali, srećom, sud je stao na stranu korisnika. Raduje nas što možemo reći da će AdBlock i dalje korisnicima nastaviti nuditi kontrolu nad internetskim sadržajima”, rekao je Williams. Poručio je da će dati sve od sebe da uspostave suradnju s izdavačima, oglašivačima i tvorcima sadržaja kako bi potaknuli stvaranje nenametljivih reklama te pronašli način da ih poboljšaju.

ProSiebenSat1 i RTL najavili žalbe

ProSiebenSat1 se oglasio izjavom u kojoj su rekli da je ova presuda tužan dan za korisnike interneta jer AdBlock ugrožava financiranje besplatnih web stranica. “Smatramo da je djelovanje Adblocka nedopustivo prema zakonima o zaštiti autorskih prava i tržišnog natjecanja te predstavlja napad na slobodu i raznolikost medija. Razmotriti ćemo mogućnosti žalbe i daljnjih pravnih koraka protiv Eyeoa”, poručili su iz ProSiebena. Iz RTL-a su također najavili da razmatraju mogućnosti žalbe.

Bijele liste za propuštanje oglasa

Eyeo AdBlock korisnicima nudi besplatno, a novac zarađuje na tzv. bijelim listama oglašivača čije oglase propušta kroz filter. Za takve oglase postoje kriteriji da ne smiju sadržavati animacije ili zvukove te ne smiju biti pop-upovi koji prekrivaju drugi sadržaj. Vlasnici stranica, koji žele da se oglasi propuste kroz filter, za to moraju tražiti posebno dopuštenje. Iako u Eyeou kažu da nitko ne može kupiti propusnicu na bijelu listu, ipak naplaćuju naknadu za “usluge podrške”, o kojoj nisu objavili pojedinosti.

AdBlock je dosad preuzet 400 milijuna puta.