Afera Dieselgate: Volkswagen počeo pregovore o isplati odšteta njemačkim kupcima dizelskih vozila

Dieselgate je VW do sada koštao više od 30 milijardi eura

BERLIN, GERMANY - MARCH 01: Workers assemble cars on the assembly line for Volkswagen Touareg, Touran and T-Roc models at the Volkswagen factory on March 01, 2019 in Wolfsburg, Germany. Volkswagen is scheduled to hold its annual press conference to announce financial results for last year on March 12 (Photo by Sean Gallup/Getty Images)
FOTO: Sean Gallup/Getty Images/Getty Images

Iz Volkswagena su objavili da su počeli s pregovorima o isplati odšteta njemačkim kupcima koji su kupili dizelska vozila zahvaćena Dieselgate skandalom. Podsjećamo, Dieselgate je krenuo 2015. godine kada je VW priznao da je varao na testovima količine ispušnih plinova u svojim dizelskim vozilima, što je pokrenulo niz tužbi koje su njemačkog proizvođača koštale preko 30 milijardi eura.

“Volkswagen i udruga potrošača u Njemačkoj (VZBZ) su se složili s pokretanjem pregovora o mogućem dogovoru o odštetama”, rekli su iz VW-a. “Razgovori su za sada u veoma ranim fazama, a za sad ne postoje jamstva da će se postići ikakva nagodba. Obje strane u pregovorima su se složile da se pregovori moraju vršiti u tajnosti”, napisali su u svojoj objavi iz VZBZ-a. To će povećati šanse za otprilike 444 tisuće tužitelja u postupcima na višem regionalnom sudu u Braunschweigu, na kojem traže odštetu od VW-a zbog gubitka vrijednosti svojih automobila.

Kupci traže nadoknadu štete

Kupci u Njemačkoj su imali manje uspjeha s dobivanjem kompenzacije spram kupaca u SAD-u, budući da Njemačka nije uklonila VW-a vozila s prometnica nakon skandala Dieselgate. Amerikanci su jednostavno povukli certifikat koji dozvoljava dizelskim VW-ovima vožnju po Americi, dok je takva slična dozvola i dalje aktivna u Njemačkoj.

VW-ova vozila u Njemačkoj su i dalje smjela voziti po prometnicama ako bi se kupci složili sa softverskom nadogradnjom za upravljačke sustave dizelskih motora, što je VW-u omogućilo traženje drugih rješenja za kompenzaciju oštećenih kupaca. VW i VZBZ nisu naveli nikakve rokove za postizanje dogovora. U mnogim slučajevima oštećeni kupci traže naknadnu za smanjenju vrijednost pri preprodaji svojih vozila.