Airbus planira postupno povećavati proizvodnju zrakoplova. Misle da će oporavak putovanja krenuti na kraćim rutama

Povećat će prozivodnju A220 i A330, dok će se proizvodnja širokotrupnih zrakoplova zadržati na sadašnjoj razini

An Airbus plane of German airline Lufthansa carrying onboard relatives of the Germanwings plane crash victims takes off from the Duesseldorf airport on March 26, 2015 in Duesseldorf, western Germany, en route to Marseille. Lufthansa is taking relatives of the plane crash victims to the site where the Airbus A320 of its Germanwings subsidiary crashed in Southern France en route from Barcelona to Duesseldorf on March 24, 2015, killing all 150 people on board.   AFP PHOTO / PATRIK STOLLARZ / AFP / PATRIK STOLLARZ
FOTO: AFP

Europski zrakoplovni koncern Airbus planira postupno povećavati proizvodnju aviona srednjeg doleta, potvrdio je glavni izvršni direktor Guillaume Faury, upućujući na procjene da bi oporavak putovanja trebao krenuti na domaćim i kraćim rutama. Proizvodnja zrakoplova tipa A320 postupno će se povećavati sa sadašnjih 40 mjesečno na 43 mjesečno u razdoblju od srpnja do rujna te na 45 u posljednja tri mjeseca ove godine, rekao je Faury u srijedu na skupštini dioničara.

Od drugog tromjesečja kompanija bi trebala povećati i proizvodnju manjih zrakoplova tipa A220, sa četiri na pet mjesečno. Time je Faury potvrdio ciljeve iznesene u siječnju. Proizvodnja širokotrupnih zrakoplova vjerojatno će se zadržati na sadašnjoj razini, dodao je.

Oporavak se očekuje između 2023. i 2025. godine

Tržište putovanja trebalo bi se oporaviti od pandemijske krize negdje između 2023. i 2025. godine, naveo je čelnik Airbusa, dodajući da bi oporavak trebao krenuti u segmentu domaćih letova i kraćih ruta.

Međunarodni zračni promet, u kojem se uglavnom koriste širokotrupni zrakoplovi, vjerojatno će dulje razdoblje ostati slab i vratit će se na pretpandemijsku razinu tek za nekoliko godina, prema Fauryjevim riječima.

Žele optimizirati i pojednostaviti industrijske strukture u Europi

U Airbusu vide potencijal za optimizaciju i pojednostavljenje industrijske strukture u Europi, koja je trenutno složena i fragmentirana, istaknuo je Faury, ne navodeći pojedinosti. Početkom tjedna kompanija je najavila da će šef odjela vojnih aviona Dirk Hoke napustiti grupu, a u srpnju trebao bi ga naslijediti menadžer Michael Schoellhorn.

Airbus sada raduje svojim sljedećim potezima u civilnom i vojnom sektoru, uključujući francusko-njemački zračni borbeni sustav FCAS, priopćio je Faury. Faury smatra da će promjene pomoći kompaniji da dekarbonizira zrakoplovni sektor i da uspješno završio razvojnu fazu strateških europskih obrambenih projekata.