Al Jazeera je u Americi doživjela totalni TV debakl, ali njezin web projekt AJ+ postaje senzacija

AJ+ je od rujna 2014. imao više od 2 milijarde pregleda

FOTO: Al Jazeera

Manje od tri godine od pokretanja Al-Jazeera je zatvorila svoju američku filijalu i većinu ljudi prebacilan a novi, puno uspješniji projekt AJ+ koji konkurira Voxu, Viceu i sličnim news medijima. Zadnje emitiranje Al-Jazeere America bit će 20. travnja, objavila je uprava na neočekivanom sastanku Kataru. Razlog je ukidanja je slaba gledanost.

Al-Jazeera je inače bila puno komotnija u ekspanziji, ali više nema vremena i novca za poticanje novih projekata koji ne rastu brzo, jer niska cijena nafte stvara veliki pritisak na katarski proračun, piše CNNMoney.

Oglašivači i operateri u SAD-u nisu htjeli surađivati

Američki je projekt, usto, od početka bio u problemima. Sedam sati nakon početka emitiranja već su bili u sudskom sporu s jednim od operatera AT&T-jem koji ih je odbio prenositi prije nego što su počeli. Gledanost im je u udarnim terminima bila 20.000 do 40.000, dok je Fox News, primjerice, u trećem kvartalu 2015. imao prosječnu gledanost od 19,5milijuna.

Al-Jazeera America cijelo je vrijeme imala problema s operaterima koji je nisu htjeli stavljati u svoje ionako pretrpane pakete a nije pomogla ni skepsa američkih oglašivača prema činjenici da su vlasnici televizije s Bliskog istoka. Al-Jazeera America nije uspjela dovesti nijednu veliku novinarsku ni voditeljsku zvijezdu i cijelo je vrijeme imala problema s kadrom.

AJ+ je pronašao pravu formulu za zapadnu publiku

Istoga dana kad je najavljeno gašenje Al-Jazeere Amerika, objavljeno je da se američka operacija širenja digitalnog izdanja televizije ambiciozno širi. Publika, posebno mlađa, odlično je prihvatila brend AJ+, a najpopularniji su prilozi koji na jednostavan i nepristran način objašnjavaju bliskoistočnu problematiku te izvještavanje iz Amerike. AJ+ će se jače širiti na mobilnim platformama i jačati premium sadržajem Al-Jazeerine mreže. Od pokretanja u rujnu 2014. AJ+ dodanas je imao više od dvije milijarde pregleda.