Alibaba je opet rasturio; na popustu za Dan samaca prodano je robe za 30,8 milijardi dolara

Prodano je 27 posto više nego lani, a prvu milijardu prodanih proizvoda postigli su nakon samo 85 sekundi

FOTO: AFP

Jedan od najvećih svjetskih on-line trgovaca, kineski Alibaba izvijestio je da je na “Dan samaca” u nedjelju prodaja dosegnula rekordnih 30,8 milijardi dolara, što je 27 posto više nego godinu dana prije. “Dan samaca”, poznat i kao “Dupli 11” jer pada na datum 11. studenoga, glavni je događaj za kineske trgovce, koji na taj dan nude velike popuste.

Samo u prvih 85 sekundi od početka prodaje promet je dosegnuo milijardu dolara, da bi razina od 10 milijardi bila dosegnuta gotovo u prvih sat vremena trgovanja, izvijestila je u ponedjeljak kineska kompanija.

Ove godine sporiji rast prodaje

Alibaba je pokrenuo “Dan samaca” 2009. godine kao odgovor na romantično “Valentinovo”, a danas se na taj trgovački događaj ostvaruje veći promet nego na “Crni petak” i “Cyber ponedjeljak” zajedno, tvrdi agencija Bloomberg. Ove je godine na prodaju, uz velike popuste, bilo ponuđeno oko 180.000 brendova, uključujući tehnološke kompanije, kao što su Apple, Xaomi i Dyson.

Ipak, premda je prodaja u odnosu na isti dan lani porasla za 27 posto, to je sporiji rast nego godinu dana prije, kada je iznosio 39 posto. To je ujedno i najsporiji rast od kada je pokrenut “Dan samaca”.

Sporiji rast zbog trgovinskog rata SAD-a i Kine

Alibabini podaci o prodaji pozorno se prate kao pokazatelj osobne potrošnje u Kini u uvjetima usporavanja aktivnosti u tom drugom po veličini svjetskom gospodarstvu, među ostalim, zbog trgovinskog sukoba između SAD-a i Kine.

Premda su jutros najvažniji burzovni indeksi na burzi u Šangaju u plusu, cijene dionica u potrošačkom sektoru pale su gotovo 1 posto jer je ulagače, kažu analitičari, pokolebao sporiji rast prodaje na “Dan samaca” nego što su se nadali.