Alibaba je upravo udvostručila profit. Zašto ulagači i dalje bježe?

U prva tri mjeseca ostvaren je rast prihoda od 39 posto

NEW YORK, NY - SEPTEMBER 19: Founder and Executive Chairman of Alibaba Group Jack Ma attends the company's initial price offering (IPO) at the New York Stock Exchange on September 19, 2014 in New York City. The New York Times reported yesterday that Alibaba had raised $21.8 Billion in their initial public offering so far.   Andrew Burton/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Najveća kineska e-commerce platforma Alibaba u prva tri mjeseca ove godine je povećala prihode za 39 posto. Prihodi su narasli na 24,2 milijardi yuana odnosno 3,7 milijardi dolara, s 17,4 milijarde yuana ostvarenih u istom razdoblju prošle godine.

Rezultat je nadmašio očekivanja analitičara, koji su prema podacima Thomson Ruetersa predviđali 23,22 milijarde yuana. Unatoč usporavanju kineskog gospodarstva, Alibaba je na domaćem terenu ostvarila rast prihoda od 41 posto. U istom periodu, profit je ukupno narastao na 5,31 milijardi yuana, s 2,87 milijardi ostvarenih u istom razdoblju prošle godine.

Širenje na nova tržišta

Kompanija se nakon višegodišnjeg žestokog rasta morala suočiti s neizbježnim usporavanjem zbog sazrijevanja tržišta internetske kupovine. Kako bi osigurali daljnji rast, Alibaba je krenula u širenje na jugoistočnu Aziju akvizicijom Lazada Group, vodeće platforme za online trgovinu na tom području, za oko milijardu dolara.

https://twitter.com/Community_IoT/status/720094264391282692

Raste broj mobilnih korisnika i biznis s cloudom

Za rast prihoda u proteklom kvartalu zaslužan je veliki priljev mobilnih korisnika, čiji je broj narastao za 42 posto, na 410 milijuna. Alibaba je dobre prihode ostvarila od svoje B2B ponude za pohranu podataka u oblaku, koje je izvan internetske trgovine postalo jedan od najvažnijih biznisa Alibabe.

Prošle su godine osnovali dva AliCloud data centra u Silicijskoj dolini, a u planu je širenje na Bliski Istok, Aziju i Europu. Tijekom prva tri mjeseca ove godine prihodi od ovog segmenta poslovanja narasli su za 175 posto na 165 milijuna dolara.

Volumen transakcija na platformi narastao je za 24 posto na 115 milijardi dolara, a rast prihoda od oglašavanja iznosio je više od 30 posto.

Unatoč tome što je njihov e-commerce segment poslovanja Alibabe veći od Amazona i ebaya zajedno govotov udvostručio rast, to s nije moglo primijetiti na dionici Alibabe. Cijena dionice je nakon svojeg vrhunca od 120 dolara nakon spektakularnog izlaska na burzu 2014. godine izgubila dvije trećine svoje vrijednosti.

Samo ove godine, dionice su izgubile 6,6 posto vrijednosti, a nakon objave neočekivano dobrih financijskih rezultata narasle su tek za oko 3,5 posto, pa se njima sada trguje za oko 78,80 dolara. Investitori su već duže vrijeme zabrinuti oko točnosti Alibabinih brojeva: konkretno, dosta ih smatra da su izmišljeni ili jako nabrijani.