Alibaba se širi; investira 15 milijardi dolara u istraživačke centre, razvijat će umjetnu inteligenciju

Kineska kompanija želi biti više od internet trgovine

FOTO: AFP

Najveća kineska platforma za e-trgovinu Alibaba investicijom od 15 milijardi dolara pokušat će se odmaknuti od imidža obične internet trgovine. Alibabin CTO Jeff Zhang danas je na godišnjoj cloud konferenciji najavio da će u sljedeće tri godine otvoriti nove istraživačke centre diljem svijeta, u kojima želi zaposliti nekoliko stotina stručnjaka. Ovim potezom žele se približiti drugim kompanijama poput Googlea, Microsofta te najvećeg globalnog konkurenta Amazona.

Nova inicijativa nosi naziv DAMO, što znači ‘Discovery, Adventure, Momentum i Outlook’. Otvorit će istraživačke centre u Pekingu i Hangzhou (grad gdje je osnovan Alibaba) te u Singapuru, Moskvi, Tel Avivu, Bellevueu kod Seattlea i u San Mateu unutar Silicijske doline. Fokusirat će se na istraživanja na području umjetne inteligencije, prepoznavanja govora, quantum računala i strojnog učenja. Istraživanja će objavljivati javno, a tehnologije će moći koristiti i njihovi partneri.

Pridružuju im se strani stučnjaci

Prvo će sljedeće godine otvoriti centar u Singapuru, a osim kineksih znanstvenika planiraju uključiti i stručnjake iz svjetskih istraživačkih institucija. Najavili su da će im se pridružiti George Church, genetičar s Harvarda i utemeljitelj Personal Genome Projecta, kao i Jeannette Wing, direktorica istraživanja podataka na fakultetu Columbia i bivša potpredsjednica istraživanja u Microsoftu.

Financiranje istraživačkih centara, s najavljenih 15 milijardi, ići će kroz sljedeće tri godine. Prošle fiskalne godine, Alibaba je potrošio 2.5 milijardi dolara na istraživanje, stoga je ovaj iznos praktički udvostručenje budžeta za istraživanje na godišnjoj razini. Otvaranje DAMO-a označava i svojevrsno kopiranje Amazona, koji također širi svoj posao van područja e-trgovine.

Kineski istraživački centri

Alibaba se ovim potezom pridružuje i drugim kineskim kompanijama koje nastavljaju razvoj novih proizvoda međunarodnim partnerstvima. U svibnju ove godine, Tencent iz Shenzhena je najavio otvaranje istraživačkog centra u Seattleu koji će predvoditi Yu Dong, bivši znanstvenik Microsofta. U svibnju je kineski prijevoznik Didi Chuxing otvorio istraživački centar za umjetnu inteligenciju u Mountain Viewu u Kaliforniji, gdje razvijaju samovozeće automobile.

Kineska tražilica Baidu također ima istraživački centar za umjetnu inteligenciju u Silicijskoj dolini utemeljen još 2013. godine. Alibaba je već prije ozbiljnije investirao u širenje na druga područja, ponajviše otvaranjem 14 podatkovnih centara u Kini, Silicijskoj dolini, Europi i jugoistočnoj Aziji. Time su ponudili Alibaba Cloud uslugu, jako sličnu Amazonovim Web Serviceima. Alibaba međutim ne misli konkurirati samo Amazonu, već i kineskom Tencentu, koji također ozbiljnije razvija umjetnu inteligenciju.