Nekad je nužno odabrati stranu

Amazon je konačno otvorio onu nevjerojatnu trgovinu bez blagajni i redova. Razvijali su ju pet godina

Trgovina funkcionira na način da stvari jednostavno uzmete i odete

Nakon što su ju razvijali pet godina, Amazon je otvorio svoju prvu fizičku trgovinu u Seattleu, u kojoj nema niti jedne blagajne. Trgovina Amazon Go otvorena je godinu dana kasnije nego što je bilo planirano, no iz Amazona kažu kako bi mogla bili revolucionarna. Trgovina nema niti jednu blagajnu, već funkcionira tako da kupce prati putem kamera na stropu koje ih razlikuju i identificiraju pomoću umjetne inteligencije.

Kupci pri ulasku u trgovinu na svojim mobitelima moraju pokrenuti Amazon Go aplikaciju, a računalni sustav unutar trgovine putem senzora prati koje su proizvode uzeli s polica. Pri izlasku iz trgovine, kupac ne mora na blagajni vaditi proizvode, već mu se oni automatski naplaćuju preko njegove kreditne ili debitne kartice.

Amazon Go za sada nema veze s Whole Foodsom

Trgovina je s testnim radom počela u prosincu 2016. godine, kada su ju smjeli testirati samo Amazonovi zaposlenici. U testnoj fazi sređivali su neke greške, poput, recimo, one da je sustav pogrešno identificirao kupce zbog sličnog oblika tijela.

Amazon trenutno nije objavio planira li će izgraditi još robotiziranih trgovina, koje ne spadaju u njihov Whole Foods lanac trgovina, koji su kupili prošle godine za 13,7 milijardi dolara. Kompanija također, zasad, ne planira uvesti tu tehnologiju u stotine Whole Foods lokacija diljem Amerike.

Fizičke trgovine kao alat za podizanje ugleda

Trgovci su svjesni da će im se kupci vraćati u trgovinu ako svoju kupnju mogu obaviti brže. Amazon bi zato, ukoliko uspije ukinuti redove na blagajnama, mogao biti u znatnoj prednosti u odnosu na konkurenciju.

Amazonu, inače, ovo nije prva fizička trgovina. Još 2015. godine otvorili su svoju prvu fizičku knjižaru, a trenutno ih u Americi ima 13, uz još nekoliko desetaka mobilnih trgovina koje privremeno otvaraju. Zanimljivo je kako je Amazon u listopadu prošle godine prvi put u svom kvartalnom izvješću objavio zaradu od fizičkih trgovina.

U trećem tromjesečju, zbog akvizicije Whole Foodsa, zarada od fizičkih lokacija iznosila im je 1,28 milijardi dolara. Iako se ne očekuje neka ogromna zarada od fizičkih dućana u usporedbi s online prodajom, Amazon bi te trgovine iskoristiti kako bi dodatno pojačao imidž svog brenda, ali i kako bi promovirao svoje Prime usluge. Primjerice, Prime korisnici u fizičkim knjižarama plaćaju jednaku cijenu kao online, dok oni koji nisu članovi, plaćaju višu cijenu. Slično bi se moglo dogoditi i s njihovim Amazon Go trgovinama.