Amazon je prvi put prestigao Google i postao najvrjedniji globalni brend

Na drugom mjestu i dalje je Apple, a Google je pao na treće

(FILES) In this file photo taken on September 19, 2018 Amazon and Blue Origin founder Jeff Bezos provides the keynote address at the Air Force Association's Annual Air, Space & Cyber Conference in Oxen Hill, MD. - Amazon CEO Jeff Bezos on February 7, 2019 accused the publisher of the National Enquirer of "blackmail" after it threatened to publish intimate photographs sent by the billionaire to his mistress. (Photo by Jim WATSON / AFP)
FOTO: AFP

Američki tehnološki div Amazon prestigao je Apple i Google te tako postao najvrjedniji brand na svijetu, pokazalo je u utorak objavljeno istraživanje. Vrijednost branda Amazon porasla je na 315 milijardi dolara, kaže se u izvješću agencije za istraživanje svjetskog tržišta Kantar. Amazon je tako skočio s trećeg na prvo mjesto i zasjenio Google, koji je skliznuo s prvog na treće mjesto, dok je Apple ostao na drugom mjestu.

Amazon, koji je u svojoj garaži 1994. godine osnovao Jeff Bezos, stigao na vrh liste zahvaljujući ključnim akvizicijama, vrhunskim korisničkim uslugama i inovativnom poslovnom modelu, stoji u Kantarovom priopćenju. “Pametne akvizicije, koje su dovele do novih izvora prihoda, izvrsno pružanje usluga korisnicima i sposobnost da ostane ispred svojih konkurenata nudeći raznolik skup proizvoda i usluga, omogućile su Amazonu da konkurentno ubrzava rast vrijednosti branda”, izvijestio je Kantar.

Dominacija američkih kompanija

Među prvih deset kompanija ponovno su dominirale američke tvrtke – Apple s 309,5 milijardi dolara, Google s 309 milijardi dolara, te Microsoft s 251 milijardom dolara. Visa je imala vrijednost od gotovo 178 milijardi dolara koja ju je smjestila na peto mjesto, dok je društvena mreža Facebook zasjela iz nje s gotovo 159 milijardi dolara. Po prvi puta je Alibaba pretekao Tencent te postao najvrjedniji kineski brand. Alibaba je bio sedmi s 131,2 milijardi dolara, a Tencent ga prati u stopu, na osmom mjestu s 130,9 milijardi dolara.

Kao znak rastuće važnosti Azije, 23 od vodećih 100 brandova su azijski brandovi, uključujući 15 iz Kine. Vodeći brandovi prihvatili su “inovativni” poslovni model kako bi pobijedili tradicionalne konkurente u sektoru tehnologije, financija i maloprodaje. “Modeli inovativnih ekosustava cvatu u regijama kao što je Azija, gdje su potrošači tehnološki osposobljeniji i gdje se brandovi integriraju u svaki aspekt svakodnevnog ljudskog života”, rekla je globalna direktorica BrandZ-a u Kantaru Doreen Wang.