Nekad je nužno odabrati stranu

Amazon planira dronovima puniti električne aute (i to usred vožnje)

Kompaniji je odobren takav patent

Sve bi trebalo izgledati ovako
FOTO: Screenshot/Američki patentni ured

Američki patentni ured je Amazonu odobrio novi radikalni patent. U patentu stoje nacrti i načini rada dronova, koji bi trebali puniti električne automobile tokom vožnje kada im kapacitet baterije opadne. Iako Amazon već ima veze s električnim automobilima putem prodaje tuđih proizvoda, ovo je prvi dokaz da žele uzeti dio tržišta električnih vozila putem svojih vlastitih proizvoda. Ovim patentom žele riješiti neke od problema vlasnika električnih vozila, ponajviše strah od prazne baterije, kao i sporadičnu infrastrukturu električnih punionica.

Iako se infrastrukture punionica u gušćim urbanim sredinama sve više raširuju, većina dijelova svijeta je zakinuta. Mobilne punionice, koje bi vozila mogla puniti po potrebi, na bilo kojoj lokaciji, te tokom vožnje, doimaju se u teoriji kao relativno jednostavno i logično rješenje. Time se tokom putovanja ne bi trebalo razmišljati gdje se nalaze punionice, niti prema tome planirati rutu putovanja. Možda najbitnije od svega, ne bi se trebalo zaustavljati, te izgubiti između par minuta i par sati kako bi se vozilo napunilo.

Sustav nije ograničen samo na ruralne sredine

Urbane sredine bi također mogle uvelike profitirati od ovakvog sustava. Uvijek postoji mogućnost da vozači električnih vozila ostanu bez “struje” usred grada, s previše udaljenom punionicom. Čak i ako je punionica u blizini, nerealno bi bilo očekivati da će netko tko se sa svojim električnim automobilom vraća s posla biti sretan sa zaustavljanjem od par minuta ili sati na punionici kako bi napunio automobil dovoljno da dođe kući.

Amazonov patent ima potencijal biti dostupniji nego drugi sustavi punjenja električnih automobila, budući da ne ovisi o previše o državnoj i gradskoj vlasti. U teoriji, Amazon bi u svojim distributivnim centrima mogao imati punionice dronova, koji bi se nakon što napune vozilo mogli sami vratiti tamo, te čekati sljedeći zadatak punjenja. Time se ne mora određivati neka javna površina uz prometnicu za izgradnju punionice, već se baza dronova može nalaziti na nekom udaljenijem mjestu.

Sve bi trebalo izgledati ovako Screenshot/Američki patentni ured

Slijetanje bi bila prava akrobacija

Patent opisuje proces u kojem Amazonov dron može komunicirati s električnim vozilom koje se nalazi u prometu putem servera koji prate njegovu potrošnju i potrebu za punjenjem. Serveri bi onda prenosili zahtjeve za punjenje dronovima, koji bi potom bili poslani da susretnu vozilo u prometu. Dron bi sam vršio autentifikaciju i prepoznavanje vozila, te sam proveo spajanje na vozilo putem priključka na krovu automobila. Vjerojatno bi brzina putovanja pri slijetanju drona trebala biti nešto niža, te konstantna, kako bi dron što sigurnije sletio na vozeću platformu.

Cijeli proces zvuči iznimno uzbudljivo, budući da se radi o letjelici koja je sama sposobna bez ljudskog upravljanja sletjeti na vozilo u pokretu. U patentu stoji da bi jednak proces mogao biti iskorišten i za tradicionalna vozila pokretana fosilnim gorivima. Mnogo pitanja je još ostalo neodgovoreno, poput načina naplate.

Logično bi bilo da se usluga nudi putem Amazonove skuplje Prime usluge po naplati na mjesečnoj bazi. Drugo pitanje je koji je domet samog drona, te koliki je uopće kapacitet punjenja obzirom na težinu baterija, koje zahtijevaju i dodatnu snagu drona za stabilni let, što iziskuje i veću potrošnju električne energije samog drona.