Amazon pokrenuo Home Services koji nudi usluge od zamjene ulja na automobilu do lekcija klavira

Potrošači u prosjeku troše i do četiri puta više na usluge nego na proizvode

FOTO: Ethoseo/Wikimedia Commons

Trebate vodoinstalatera ili zamjenu guma? Obratite se Amazonu. Internetski gigant je pokrenuo Amazon Home Services, uslugu koja vam omogućava da naručite majstora u kategorijama od kućnih popravaka do tehnoloških problema, čak i uređenja okoliša uz pomoć koza ukoliko trebate rasčistiti zapušteno polje.

U ponudi obećavaju veću vjerodostojnost nego da majstore tražite preko internetskih stranica ili imenika, zbog činjenice da Amazon koristi odabrane majstore za koje se unaprijed zna cijena. „Veseli nas što ćemo moći riješiti svakodnevne probleme jer je vrlo teško nabrzinu pronaći kvalificiranog majstora. Cjelokupnu ponudu smo standardizirali i organizirali na način da točno unaprijed znate opseg radova i cijenu, bez iznenađenja“, kazao je Peter Faricy, potpredsjednik Amazon Marketplacea.

Konkurencija kritizira ponudu

U Amazonu vjeruju da veliki broj ljudi koji kupuje na Amazonu treba usluge sastavljanja, instaliranja ili obuke. „Imamo 85 milijuna korisnika koji su lani kupovali proizvode preko Amazona, a dosta njih ponekad treba servis“, istaknuo je Faricy.

Međutim, neki tvrde kako je vrlo vjerojatno da većinu usluga neće biti moguće definirati putem nekoliko pitanja s ponuđenim odgovorima. „Usluge su posložili na isti način kao proizvode. Ali svaki slučaj je jedinstven, moja terasa se razlikuje od neke druge, isto kao što je i moje dvorište drugačije od tuđeg“, rekao je Forbesu Marco Zappacosta, izvršni direktor Thumbtacka, tvrtke za pružanje profesionalnih usluga.

Žele izbjeći cjenkanje

U Home Servicesu žele pomoći kupcu da izbjegne cjenkanje i dodatna plaćanja. Faricy kaže da će se plaćanje odvijati preko Amazona, a izvođač radova će biti plaćen tek nakon potvrde završetka poslova. Amazon će od svake usluge uzimati proviziju, a iako nisu željeli govoriti o postocima, procjenjuje se da će za standarde usluge uzimati 20 posto, 15 posto za nestandardne i deset posto za usluge koje se ponavljaju.

Faricy kaže da će većina izvođača radova biti manji lokalni serviseri, ali i da će uključiti neke startupove. Odgovarajući na pitanje poslovnih predviđanja Faricy ističe kako je jedno neovisno istraživanje pokazalo da potrošači u prosjeku troše i do četiri puta više na usluge nego na proizvode, što bi u slučaju uspjeha Amazon Home Servicesa značilo novi ozbiljan priljev prihoda.

Home Services opcija je trenutno dostupna u 41 gradu u SAD-u, a količina ponude ovisi o gradu u kojem živite. Ponuda obuhvaća 700 vrsta usluga.