Amazonu je odobren patent kojim bi kupcima u njihovim trgovinama mogli blokirati uspoređivanje cijena na webu

S obzirom na njihovu dosadašnju politiku, ovo se čini kao neobičan potez

FOTO: Screenshot/Amazon Youtube

Zbog svojih nižih cijena spram klasičnih trgovina, Amazon je uvijek bio dobro mjesto za uspoređivanje raznih ponuda i isplativosti kupnje. Njegovi kupci bi kad bi se našli u trgovini pred odlukom za kupnju samo pogledali koliko taj proizvod košta na Amazonu i onda donijeli odluku da li će ga kupiti ili ne. Amazon sad pak upravo to želi suzbiti, i to unutar svojih fizičkih trgovina.

Naime Amazon je u zadnje vrijeme krenuo i sa otvaranjem klasičnih trgovina, koje su postale samo jedna u nizu mogućnosti kupnje putem njih. Patent nazvan “Physical Store Online Shopping Control” prikazuje u detalj mehanizam kojim bi trgovine mogle blokirati određene internetske stranice i riječi unutar pretrage, no samo kad se kupac u trgovini nalazi spojen na Amazonov Wi-Fi.

Blokiranje tuđih i nuđenje vlastitih cijena

Patentni dokument se bavi i time kako bi Amazon mogao koristiti te informacije u svoju korist. Primjerice, ako sustav primijeti da koristite njihov Wi-Fi kako bi usporedili cijenu nekog proizvoda kod konkurenta, on bi jednostavno mogao odbiti vaš zahtjev za otvaranjem te web stranice. Druga mogućnost je da automatski ponudi sličan ili isti proizvod koji se nalazi u trgovini, uz usporedbu cijene.

Moguće je da će i korisnici koji otvore drugog ponuđača unutar trgovine dobiti i kupon za jefitniju kupnju, ako je kod konkurenta taj proizvod jeftiniji. Sustav će i zaposlenicima trgovine omogućiti da znaju vašu točnu lokaciju u trgovini putem triangulacije signala. Nakon toga, trgovac bi prišao kupcu, te mu odmah počeo nuditi proizvode dostupne u trgovini. Pretpostavlja se da bi se sustav mogao pronaći i u AmazonGO trgovinama.

Amazon je brzo zaboravio na neutralnost interneta

Iako je ovaj patent tek sad izašao u javnost, poslan je za odobravanje još 2012. Amazonova politika ne žurenja s novim proizvodima i sustavima nas upućuje na to da ne možemo procijeniti kada će se taj sustav pronaći u trgovinama. Također, možda se radi o defanzivnom patentu, budući da su im trgovine nov proizvod. Time Amazon možda pokušava zastrašiti konkurenciju.

Sustav se naravno može lako zaobići ne korištenjem Wi-Fija trgovine. Sama ideja ovakvog sustava se doima veoma invazivnom i kao kršenje privatnosti, što je upravo nešto protiv čega se Amazon bori. Podsjetimo, Amazon je jedan od većih zagovornika neutralnosti interneta, pokretom koji se bavi protiv preusmjeravanja i blokiranja sadržaja na internetu. U pokretu im je glavni interes dobiti ravnopravan promet za svoj streaming video servis.