Nekad je nužno odabrati stranu

Američki Chrysler najavio je potpunu elektrifikaciju, što bi mogle biti dobre vijesti i za Europu

Za pretpostaviti je da će Stellantis predstaviti i model baziran na ovom konceptu za europsko tržište

FOTO: Unsplash

Grupacija Stellantis, koja je spajanjem Fiat Chryslera i PSA Grupe pod svojim krovom okupila 15 automobilskih brendova, do sada i nije bila nešto posvećena elektrifikaciji. Bilo je nekoliko električnih automobila i plug-in hibrida, nedostajala je šira ponuda električnih automobila. No, to bi se trebalo promijeniti. Na ovogodišnjem CES-u u Las Vegasu, iz Chryslera je najavljeno kako će do 2028. godine prodavati samo električne automobile.

Kako bi dokazali da su ozbiljni, iz Chryslera su predstavili novi električni SUV Airflow, kojim se sasvim očito cilja na Fordov Mustang Mach-E i Teslin Model Y. Predstavljeno vozilo je konceptni automobil, no doima se kao da je spreman za proizvodnju. Chrysler je najavio kako će se serijski model baziran na ovom konceptu pojaviti u prodaji 2025. godine.

Znakovito ime po poznatom modelu iz prošlosti

Chrysler će time postati glavni elektrificirani brend unutar Stellantis grupacije. Prošle godine su predstavili i opsežni plan elektrifikacije, što uključuje i električne verzije pickupa Dodge Ram, nekoliko električnih muscle carova, te nekoliko modela Jeepa. No, ovaj Chrysler Airflow je prvi pravi električni konceptni automobil.

Ime Airflow je također znakovito, budući da potiče od jednog od najpoznatijih modela iz Chryslerove povijesti koji se proizvodio između 1934. i 1937. godine. Tadašnji Airflow bio je jedan od inovativnijih automobila tog doba. Uz aerodinamičan dizajn, koji do tada i nije bio toliko čest, bio je jedan od prvih automobila koji je bio laganije konstrukcije koja se smatra prethodnikom današnjih unibody automobila.

Za vjerovati je da će doći i u Europu

Konceptni Airflow opremljen je s dva motora snage 150 kW, svaki na jednoj osovini, a iz Chryslera kažu kako konstrukcija automobila dopušta i ugrađivanje snažnijih elektromotora. Za sada nije poznat kapacitet niti snaga kojom se mogu puniti baterije, no Chrysler doseg Airflowa procjenjuje na između 560 i 650 kilometara. Airflow je opremljen i senzorima koji mu omogućuju treću razinu autonomije pri vožnji, u kojoj automobil može upravljati samim sobom, no zahtijeva pozornost od vozača kako bi u svakom trenu mogao preuzeti kontrolu.

Premda će Airflow sasvim izgledno, makar u početku, biti ograničen isključivo na američko tržište, zbog razgranatosti Stellantis grupe i velikog broja brendova, za pretpostaviti je da će se i u Europi pojaviti automobil baziran na ovom konceptu. Chrysler je još u doba prije spajanja Fiat Chryslera sa PSA Grupom u Europi prodavao svoje automobile za prvenstveno namijenjene za američko tržište pod brendom talijanske Lancije. Modeli Thema, Flavia i Voyager tada baš i nisu polučili neki tržišni uspjeh, no potražnja za električnim automobilima će rasti, stoga bi ovoga puta situacija mogla biti drugačija.