Amerika će pustiti tvrtke da surađuju s Huaweijem, ali samo pod uvjetom da to ne predstavlja problem za nacionalnu sigurnost

Kompanije će u procesu za dobivanje licence morati dokazati da suradnja s Huaweijem ne predstavlja rizik

People browse for items in a Huawei store in a shopping mall in Shanghai on May 22, 2019. (Photo by Hector RETAMAL / AFP)
FOTO: AFP

Dva mjeseca nakon što je Trump proglasio izvanredno stanje i zabranio američkim kompanijama suradnju s Huaweijem, kineska kompanija će ponovno smjeti surađivati s američkim dobavljačima i kupovati od njim, no samo ako dobiju dozvolu američke vlade. Trgovinski tajnik Wilbur Ross najavio je tu mogućnost na konferenciji ministarstva trgovine te dodao da će kompanije prvo morati dokazati da tehnologija koju prodaju Huaweiju ne predstavlja problem za američku nacionalnu sigurnost.

Huawei će i dalje ostati na “crnoj listi”, a kompanije će morati dobiti licencu za trgovanje s Huaweijem. Proces za dobivanje licence će biti pod pretpostavkom odbijanja, odnosno, kompanije moraju biti svjesne da će im zahtjev najvjerojatnije biti odbijen.

Trumpovo obećanje Jinpingu

Prošloga mjeseca, američki predsjednik Donald Trump i kineski predsjednik Xi Jinping sastali su se u Japanu na Summitu G20. Trump je tada Jinpingu rekao da će dozvoliti američkim kompanijama prodaju opreme Huaweiju, no tadašnje obećanje bilo je zbunjujuće, budući da Trump nije precizirao kako će to napraviti.

Ministarstvo trgovine SAD-a tada je naložilo svojim zaposlenicima da se ponašaju kao da se ništa nije dogodilo te kao da je Huawei i dalje na “crnoj listi”. Huawei, najveći proizvođač telekomunikacijske opreme na svijetu i drugi najveći proizvođač mobitela, bio je velika stavka u pregovorima i trgovinskom ratu između Kine i SAD-a.

Stavljanje na “crnu listu” imalo je velike posljedice za Huawei, budući da su dobavljači poput Qualcomma, Intela i Googlea prestali surađivati s njima. Iz Huaweija su u nekoliko navrata izjavili da nisu sigurnosni problem za SAD, a cijela priča ih je navodno koštala 30 milijardi dolara prihoda, no osnivač kompanije Ren Zhengfei je u intervjuu za CNBC rekao da ipak cijeli problem nije tako strašan.