Apple se zbog manje prodaje iPhonea tješio zaradom od drugih stvari, poput aplikacija. No, sad ni tu ne stoje bajno

Appleov App Store je zabilježio pad skidanja, što je vjerojatno prvi puta u povijesti

(FILES) In this file photo taken on September 12, 2018 Apple CEO Tim Cook speaks during a product launch event on September 12, 2018, in Cupertino, California.
Apple chief executive Tim Cook on October 2, 2018 said the company is devoted to protecting people's privacy, with data encrypted and locked away on servers even in China.
Cook called privacy as one of the most important issues of this century, and maintained that the US-based technology colossus even safeguards data Chinese law requires it to keep stored in that country.

 / AFP PHOTO / NOAH BERGER
FOTO: AFP

Broj skidanja s Appleove trgovine aplikacija, App Storea, pao je prvi puta, vjerojatno ikad u povijesti, sudeći po podacima analitičarke Katy Huberty iz Morgan Stanleya. “Prvi puta od prvog kvartala 2015. godine (otkada pratimo statistike o skidanju aplikacija) broj skinutih aplikacija u prvom kvartalu ove godine pao je u usporedbi s prvim kvartalom prošle godine za pet posto”, napisala je u svojem istraživanju, dostupnom na Business Insideru.

Pad skidanja aplikacija dolazi paralelno s padom prodaje iPhonea od 20 posto u prvom kvartalu ove godine, sudeći po podacima analitičara Jeffreya Kvaala iz japanske financijske tvrtke Nomura Holdingsa. Ovaj uzorak pada je potencijalno zabrinjavajuć za Apple, koji se nadao da će pad prodaje iPhonea nadoknaditi porastom prodaje aplikacija i usluga, što uključuje i App Store.

Ne žele više otkrivati podatke o prodaji iPhonea

Appleov CEO Tim Cook je u studenom prošle godine izjavio da će Apple prestati objavljivati broj prodanih iPhonea, što se smatralo potezom kojim želi skriti činjenicu da prodajne brojke iPhonea padaju. Umjesto broja prodanih mobitela, Cook je sugerirao da bi se investitori trebali fokusirati samo na zaradu pojedinih divizija Applea. Recimo, sve dok Apple korisnicima može naplaćivati sve više usluga, koje uključuju glazbu, video sadržaj i aplikacije, Appleu bi i dalje mogla rasti ukupna zarada. Međutim, pad broja instalacija s App Storea baš i ne podržava tu teoriju.

Doduše, Appleu i dalje ide sasvim dobro. Ukupna zarada od servisa i od aplikacija još uvijek je u porastu. “Zarade po skidanju, odnosno, koliko su ljudi voljni potrošiti za skidanje jedne aplikacije je u porastu 21 posto spram istog perioda prošle godine, te 14 posto u usporedbi s prosincem prošle godine”, istaknula je Huberty.

Ljudi nemaju potrebu kupiti novi iPhone

Analitičari također vode veliku debatu oko potencijalnog porasta broja aktivnih iPhonea u svijetu. Appleov CFO Luca Maestri je u siječnju izjavio da je trenutno aktivno oko 900 milijuna iPhonea, a analitičari su bili uvjereni da će se stvoriti novi ciklus porasta prodaje iPhonea, budući da su ljudima ovi iPhonei koji imaju sve stariji. Međutim, taj val porasta prodaje nije nikada došao.

Problematično je što ljudi svoje iPhone mobitele zadržavaju sve dulje i dulje, neki čak između tri i četiri godine. Ljudi jednostavno nemaju osjećaj da moraju kupiti novi mobitel, što sasvim logično, šteti prodajnim brojkama. Ta činjenica može štetiti i prodaji usluga, tvrde analitičari. Ljudi koji zadržavaju mobitele toliko dugo također u prosjeku rjeđe kupuju aplikacije, što također, šteti prodaji App Storea.