Appleu baš i ne ide od početka godine: prodaja iPhonea rekordno pada. Istovremeno, Huawei rastura

Appleu to vjerojatno neće biti problem, budući da se odnedavno fokusiraju na servise

(FILES): This October 4, 2011 photograph shows Apple CEO Tim Cook during an event introducing the new iPhone 4s at the company's headquarters in Cupertino, California.  The death on Wednesday, October 5, 2011 of Apple founder Steve Jobs will likely raise new concerns about whether the California-based company can survive without his vision and flair for invention. The spotlight will be on freshly-anointed Apple chief Tim Cook who immediately paid tribute to the 56-year-old Jobs calling him an "inspiring mentor."      Kevork Djansezian/Getty Images/AFP (Photo by KEVORK DJANSEZIAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
FOTO: AFP

Prodaja iPhonea zabilježila je najveću stopu pada do sada, pokazuju Appleovi podaci o prodaji za prvi kvartal ove godine, odnosno za period od početka ove godine do kraja ožujka. Prihod od prodaje iPhonea pao je za 17 posto u usporedbi s istim periodom prošle godine. Dakle, s 37,6 milijardi dolara prihod im je pao na ukupno 31 milijardu dolara. Međutim, Appleov CEO Tim Cook pokušava malo umanjiti ovaj problem pa je izjavio da je prodaja porasla prema kraju ožujka, budući da su spustili cijenu svojih modela u Kini.

Dakle, napravili su netipičan potez za Apple, snizili su cijene kako bi se poštedjeli još gorih rezultata prodaje. Apple je optimističan pa su objavili kako očekuju oporavak prodaje do kraja lipnja. Ta vijest im je podigla cijenu dionice za pet posto. Inače, Apple je početkom godine predvidio da će im prodaja iPhonea usporiti, posebice u Kini gdje su konkurenti poput Xiaomija i Huaweija dominantne snage na tržištu.

Apple se od sad fokusira na servise

Cook ističe da je na ovaj porast prodaje krajem ožujka utjecalo to što su snizili cijenu, to što se smanjio porez na iPhone, ali i njihov novi program u kojem ljudi mogu zamijeniti svoje postojeće mobitele za popust koji onda mogu iskoristiti za kupnju novog iPhonea. Mogućnost plaćanja mobitela na rate te snažniji interes za novi Apple Watch, također su pomogli prodaji. I maleni napreci u rješavanju trgovinskog rata između SAD-a i Kine odigrali su ulogu u porastu prodaje.

Optimizam se nastavlja i za treći kvartal, koji završava u rujnu. Apple je podigao prognoziranu zaradu s 52,5 milijardi dolara na 54,5 milijardi. Upravo zbog fluktuirajućih prodajnih brojki i zbog trenda manje prodaje iPhonea, Apple svoj fokus zarade polagano, ali sigurno prebacuje na servise. Prošlog mjeseca predstavili su novu platformu za streamanje TV sadržaja te Apple TV+ koji bi trebao biti konkurent streaming servisima poput Netflixa. Prihodi od servisa su im u porastu. Skočili su s 9,8 milijardi dolara na 11,4 milijardi u usporedbi s prošlom godinom.

Huawei zabilježio ogroman rast

No, istovremeno s ovim vijestima, izašli su rezultati kompanija IDC i Strategy Analytics, koji prate prodajne brojke mobitela. Jasni pobjednik u posljednjih nekoliko mjeseci je bio kineski Huawei, koji je otimao tržište Samsungu i Appleu, koji bilježe pad prodaje. Huawei je u prvom tromjesečju ove godine prodao 59,1 milijuna mobitela, dok je u istom periodu prošle godine prodao 39,3 milijuna.

Apple je prodao između 36 i 43 milijuna mobitela (točne podatke nemamo, budući da ih Apple ne želi objaviti), što je osjetan pad u odnosu na prošlu godinu, kad su prvom kvartalu prodali 52,2 milijuna mobitela. Samsung je zabilježio slabiji pad, s 78,2 milijuna na 71,9 milijuna. Huaweijeve prodajne brojke posebno su impresivne kada se uzme u obzir da se Huawei ne prodaje na jednom od najsnažnijih svjetskih tržišta – američkom.