Atlantic je u prvih šest mjeseci uspio spasiti prihode; neto dobit im je 147 milijuna kuna

Atlantic je na Zagrebačkoj burzi objavio konsolidirano izvješće

12.09.2019., Zagreb -Konferncija Poduzetnicki mindset pod motom "Ucinimo poduzetnike liderima drustva" na kojoj su se okupila poznata hrvatska poduzetnicka imena kao sto su Emil Tedeschi, Mate Rimac, Alan Sumina, Ivan Mrvos, Sasa Cvjetojevic... Photo: Filip Kos/PIXSELL
FOTO: Filip Kos/PIXSELL

Atlantic Grupa je u prvom polugodištu ostvarila 146,9 milijuna kuna neto dobiti, što je pad od 31,2 posto u odnosu na isto razdoblje lani, a ako se isključe jednokratne stavke pad je 3,7 posto, pokazuju podaci iz konsolidiranog izvješća tvrtke objavljenog u utorak na Zagrebačkoj burzi.

Prihodi od prodaje su ostvareni u iznosu od 2,46 milijardi kuna, što je pad od svega 0,9 posto, a kada se u obzir uzmu i dijelovi poslovanja dezinvestirani prošle godine ukupan pad iznosi 4,5 posto, navodi Atlantic u priopćenju. Normalizirana dobit iz poslovanja (EBIT) iznosi 237,3 milijuna kuna i niža je za 5,5 posto, dok je normalizirana neto dobit u odnosu na prvih šest mjeseci lani niža 3,7 posto i iznosi 181,7 milijuna kuna.

Atlantic se pokazao otpornim na koronakrizu

Ovogodišnji rezultati dodatno su opterećeni s 34,8 milijuna kuna jednokratnih troškova koji se u najvećoj mjeri odnose na donacije i druge troškove vezane uz sprječavanje širenja pandemije, ističe se u priopćenju Atlantica.

“Kriza uzrokovana pandemijom koronavirusa značajno je promijenila poslovanja mnogih kompanija te je utjecala i na promjene u ponašanju potrošača. Atlantic Grupa se, zahvaljujući diverzificiranom portfelju snažnih brendova, pokazala u velikoj mjeri otpornom na krizu uzrokovanu pandemijom te smo i u prvom polugodištu ostvarili odlične poslovne rezultate”, kazao je predsjednik Uprave Emil Tedeschi komentirajući poslovne rezultate.

Pad prodaje u hotelima, restoranima i kafićima

Mjere koje su uvedene u cilju suzbijanja širenja pandemije rezultirale su, očekivano, padom prodaje u HoReCa kanalu, te padom potrošnje proizvoda namijenjenih konzumaciji van kuće i tzv. impulsnog segmenta, no navedeni negativni utjecaju su dobrim dijelom nadoknađeni dobrim rezultatima strateškog poslovnog područja Delikatesni namazi u kojem je možda najpoznatiji bredn pašteta Argeta, te ljekarničkog lanca Farmacia i poslovnog područja Donat Mg, rekao je.

Napomenuo je i kako su optimiranje poslovnih procesa, stabilna financijska pozicija i kvalitetno strateško upravljanje omogućili zadržavanje sigurnosti radnih mjesta. Istaknuo je i da kompanija nastavlja s planiranim kapitalnim investicijama u proizvodnu opremu i digitalizaciju poslovanja.

U priopćenju se navodi da su najveći rast prihoda od prodaje u prvom polugodištu ostvarili Delikatesni namazi s rastom od 21,4 posto i Donat Mg s rastom od 2,5 posto. Kava se s 500,9 milijuna kuna prihoda od prodaje, što čini 20,4 posto udjela u ukupnim prihodima, ističe kao najveća pojedinačna kategorija, a u prvoj je polovici godine, najviše zbog kontrakcije prihoda u HoReCa kanalu, ostvarila pad od šest posto.

Dividenda 25 kuna po dionici

Među tržištima je najznačajniji rast tržišta Slovenije, Makedonije i Kosova, kao i primjetan rast na ključnim tržištima EU, posebice Austriji i Švicarskoj, uslijed rasta prodaje brendova Argeta i Smoki.

U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64 posto, a brendovi principala u distribuciji 26,8 posto. Ljekarnički lanac Farmacia čini 9,2 posto ukupnog prihoda.
Iz Atlantica podsjećaju da je prema odluci Glavne skupštine održane 18. lipnja odobrena isplata dividende u iznosu od 25 kune po dionici odnosno sveukupno 83,2 milijuna kuna. Dividenda je isplaćena 15. srpnja.