BBC objavio golemi tekst o Mati Rimcu: 'Danas ga uspoređuju s Muskom, a rekli su mu da odustane od svog sna'

Rimcu su na faksu rekli da mu je bolje odustati što prije, jer će tako manje ljudi potonuti skupa s njim

11.03.2015., Zagreb - Hrvatska tvornica elektricnih automobila najvisih performansi Rimac Automobili. Photo: Petar Glebov/PIXSELL
FOTO: Petar Glebov/PIXSELL

BBC je objavio opširni članak o Mati Rimcu kojeg, već u naslovu, opisuju kao čovjeka kojem su rekli da treba odustati od svojih snova. U tekstu opisuju kako je počela njegova ljubav prema automobilima te spominju BMW koji je Rimac opremio za utrke na kojima je pobjeđivao.

Rimac je razgovarao s novinarima BBC-ja kojima je opisao kako je počeo uspon njegove tvrtke, Rimac Automobili. “Htio sam napraviti automobil. To je sve što sam htio”, rekao je o počecima svoje tvrtke iz 2009. godine.

“Pošteno je reći da gospodin Rimac nije prosječni izvršni direktor iz industrije automobila. Bradati, oštro odjeveni 33-godišnjak, bolje bi se uklopio u start-upove Silicijske doline. Zapravo, redovno ga uspoređuju s Elonom Muskom iz Tesle”, piše BBC o Rimcu pa dodaje kako je okrenuo leđa Kaliforniji zbog rodne Hrvatske.

‘Njegovi automobili su izvrsni po svim mjerilima’

BBC zatim piše o specifikacijama automobila The Concept One i C_Two te zaključuje kako su njegovi automobili izvrsni po svim mjerilima, pa dodaju i kako su oni samo dio Rimčevog biznisa. “Tvrtka se postavlja kao dobavljač tehnoloških dijelova za druge proizvođače, kako bi im pomogla u izradi električnih automobila visokih performansi”, dodaju.

Rimac im je pojasnio kako se tvrtka morala okrenuti tome jer nisu imali investitore te kako su tako uspjeli doći do izvora financiranja koji je održiv i koji raste. Kada se radi o usporedbama sa Silicijskom dolinom, kažu da je Rimcu i njihovim start-upovima zajedničko to što su krenuli iz garaže. Dotiču se potom i poteškoća u otvaranju tvrtke za proizvodnju automobila u Hrvatskoj.

Rimac im je ispričao kako nije mogao pronaći nikoga tko je radio išta s automobilima. Potom je otišao na Sveučilište u Zagrebu gdje im je rekao da želi napraviti auto. Odgovor na to bio je da je nemoguće izraditi automobil u Hrvatskoj te da je bolje da odustane što prije, jer će tako manje ljudi potonuti skupa s njim.

Nisu bili zainteresirani ni u Silicijskoj dolini

Kaže kako je do sredstava pokušao doći i u Silicijskoj dolini, ali bezuspješno. “To je bilo prije osam godina kada nisu htjeli imati veze s električnim automobilima. Samo su ulagali u društvene mreže. Danas svi, nakon uspjeha Tesle, ulažu u električne automobile”, rekao je Rimac.

BBC potom piše kako je 2018. Rimac došao do sredstava, i to kad je Porsche kupio 10 posto udjela u njegovoj tvrtki, što se kasnije povećalo na 15,5%. Spominju i ulaganje Hyundaija i Kie iz 2019. godine, a razgovarali su i sa zamjenikom direktora Porschea, koji je ujedno i financijski direktor te tvrtke, Lutzom Meschkeom. On je rekao kako je Rimac počeo s električnim automobilima puno prije Porschea te kako se njima investicija isplatila.

Velike prilike za tvrtku Mate Rimca

Matthias Schmidt, neovisni analitičar, pak kaže kako je velika prilika za Rimca to što vlade diljem svijeta žele iz prometa maknuti benzinske i dizelaške motore. “Tvrtke su prisiljene raditi električne automobile”, kaže.

David Baley, profesor industrijske strategije sa Sveučilišta u Birminghamu pak kaže kako se i dalje u proizvodnji automobila može fino zaraditi. “Mate Rimac je poremetio tržište”, kaže i dodaje kako se njegova tvrtka pojavila niotkuda i to s uzbudljivim proizvodima. Vjeruje da bi Rimac u budućnosti mogao početi prodavati automobile koji će vrijediti stotine tisuća dolara, a ne milijune. “Tehnologija se razvila, vjerujem da Rimac ima prostora za igru”, zaključuje za BBC.