Bili smo na otvaranju Infobip Shifta, developerske konferencije svjetskog kalibra

Više od 4000 ljudi iz više od 20 zemalja slilo se na zadarski višnjik

Zadar je i ove godine ugostio Infobip Shift, najveću developersku konferenciju ovog dijela Europe. U ŠC Višnjik se okupio rekordan broj posjetitelja, njih 4000, iz zemalja regije, srednje Europe, SAD-a, Skandinavije i Australije. Član uprave Infobipa za developersko iskustvo, Ivan Burazin, još je ranije otkrio kako posjetitelji dolaze iz 20 zemalja, neki s tržišta gdje postoji velika konkurencija developerskih konferencija i događanja. Burazin je na otvornom govoru konferencije istaknuo kako je u ovoj drugoj godini pod Infobipom, Shift znatno napredovao.

Program je ove godine bogatiji, a konferencija dvostruko veća, što Infobip Shift čini najbrže rastućom konferencijom u Europi. Predavanja se odvijaju u svih pet dvorana Višnjika, u kojima će nastupiti 60 govornika. Koliko je Shift napredovao dokazuje i činjenica da se prijavilo više od 250 govornika, no organizatori su probrali 60 najboljih.

Nakon Burazina, na stage se popeo Izabel Jelenić, CTO Infobipa, koji nije krio svoje oduševljenje. “Toliko se pametnih ljudi skupilo na jednom mjestu! Ovdje se događaju lude stvari, a sve u Zadru. Ljudi moji, ovo je ludo!”, rekao je Jelenić, pa zahvalio Burazinu i njegovom timu na organizaciji.

Ivan Burazin, član Uprave Infobipa za developersko iskustvo

Hrpa startupova na štandovima

Uz predavanja, u EXPO dvorani svoj izložbeni prostor imaju 33 kompanije, među kojima su i domaći CircuitMess Alberta Gajšaka, osječku Orqu i gaming kutak Good Game Globala. Jedan od interesantnijih štandova bio je onaj Smart Lumiesa, domaćeg startupa koji izrađuje pametne igračke za djecu. Riječ je o kocki koja je, kako nam je objasnila suosnivačica Martina Grgić, prepuna raznih senzora, a na svakoj strani kocke nalazi se senzor za dodir i LED dioda.

Smartlumies

Kocka se bluetoothom spaja na mobilni uređaj, poput tableta ili mobitela, pa se na ekranu može odabrati jedna od trenutno šest dostupnih igara. Kako nam je rekla Grgić, planiraju i izbacivati s vremenom nove igre, koje će dolaziti kao updateovi i koje će iskorištavati sve senzore kocke. Igre su zamišljene za djecu, a cilj im je unaprijediti motoriku. Igre su zabavne bile i za 32-godišnjeg novinara Telegrama.

Izlagale su i veće kompanije, globalni lideri poput Microsofta i VMWarea, no posebnu pažnju nam je privukao infotainment sustav Porsche Taycana, na kojem je radio Porsche Digital Croatia. PDC je tako na Shift doveo razvojnu jedinicu infotainment sustava, na kojem su i sami radili na razvoju, odnosno, imali prilike direktno testirati vlastiti kod.

Platforma za razvoj infotainment sustava Porsche Taycana

Kakav je život developera?

Jedan od najuzbudljivijih govornika bio je osnivač Sizzyja, internetskog preglednika namijenjenog za developere, Kristijan Ristovski, poznatiji pod nadimkom Kitze. Međutim, možda je poznati po React Academyju, gdje je podučavao React i GraphQL ljudima diljem svijeta. O svom developerskom životu govori na YouTubeu, pa je kod određene publike poznatiji i po svojim brutalno iskrenim pričama.

Jedan od glavnih savjeta koji može dati developerima je da bi uvijek trebali raditi na problemima koje žele riješiti. “Nemojte se fokusirati na novac, već na probleme koje znate i možete riješiti”, rekao je Kitze. Iz tog poriva je i došla ideja za Sizzyjem, odnosno, za svakom opcijom koja se nalazi u njemu. Jednostavno, Kitze je naišao na problem, našao način kako ga riješiti, pa rješenje implementirao u Sizzy. Došli su i prvi ozbiljniji korisnici, no nije i zarada. Za tih 10.000 korisnika, u dvije godine zaradio je samo 92 dolara, budući da je bila riječ o open source softveru.

Nakon tog iskustva, priznaje da je počeo i učiti o biznisu. “Investitori bi me pitali koja je cijena, pa bi mi se čudili kada bi im rekao pet dolara. Kada smo udvostručili cijenu, udvostručila nam se i prodaja. Onda su nas žicali popuste, a na kraju smo došli do toga da praktički ja ljudima moram plaćati da koriste moj softver! Zato se više ne bavim korisnicima. Ja to ne mogu”, ispričao je, između ostalog Kitze.

Goldman Sachs traži startupe u Hrvatskoj

Na Infobip Shift stigla je i Sabina Cerić, managing director u američkoj investicijskoj banci Goldman Sachs, koja je objasnila interes američkih investitora za startupe iz Hrvatske, a s kojom smo imali prilike porazgovarati. “U Hrvatskoj se dogodio jedan interesantan momenat, u kojem se događaju vrlo interesantne stvari u startup svijetu. I ova konferencija je jako bitna jer je privukla četiri tisuće ljudi u zemlju veličine poput Hrvatske”, rekla je Cerić, pa otkrila kako je Goldman Sachs u suradnji s Infobipom i Googleom pokrenuo Scale|Croatia program kojem je cilj pomoći startupima.

“Imamo sales i marketing, kao i sve drugo što treba jednom startupu s te strane poslovanja, a s druge strane imamo biznis i konekcije. Shvatili smo da talent više nije centraliziran na jednom mjestu, već da ga ima svuda u svijetu, pa sada povezujemo startupe i kapital. Goldman Sachs do sada nije puno radio u Hrvatskoj, ali sada, nakon covida, investitori sve manje mare za fizičke granice između država. Jedan od sjajnih primjera je Infobip, koji je dokazao da se i iz Hrvatske može postati jedna velika, globalno uspješna kompanija”, kaže Cerić, pa ističe i kako Hrvatska nudi neke prednosti koje zemlja veličine poput Amerike ne nudi, odnosno, da su neke stvari lakše.

Sabina Cerić iz Goldman Sachsa i Nikola Pavešić iz Infobipa

Želja je proširiti program i na regiju

Sam program je, pojašnjava Cerić, pokrenuti prije nešto više od šest mjeseci i sastoji se od dva dijela – mentoriranja i financija. “Mentorship odrađuje Google, budući da oni imaju puno talenata u salesu i marketingu. Goldman Sachs je s druge strane više fokusiran na financiranje. Meni je osobno jako bitno da možemo povezati startup kompanije poput ovih iz Hrvatske sa svjetskim kapitalom. Tu nedostaje taj jedan networking koji mi možemo pružati”, rekla je Cerić.

Za sada, u ovoj pilot fazi programa, Cerić još uvijek ne želi otkriti o kojim je konkretno startupima riječ, no kaže kako su pri odabiru bili prilično agnostični. Nadovezao se i Infobipov Nikola Pavešić, direktor startupa u Infobipu, koji je pojasnio i kako je riječ o startupovima koji su u raznim fazama razvoja, od ranijih do kasnijih, u kojima su već i poprilično formirani. Pavešić se nada da će pilot biti uspješan, te da će jednaki koncept moći primijeniti i na druga tržišta u regiji.

Burazin: ‘Na predavanjima se traži stolica više’

Priliku smo dobili i za porazgovarati s Ivanom Burazinom, koji nije krio zadovoljstvo ovogodišnjim Shiftom. “Nikad nismo bili zadovoljniji produkcijom i napretkom konferencije, ali moram reći i da imam već ideje što ćemo napraviti još bolje sljedeće godine”, rekao je Burazin, pa istaknuo kako je ključna stvar ovogodišnjeg Infobip Shifta internacionalizacija konferencije. “Uvijek je cilj bio da postanemo internacionalna konferencija. Kada pogledate partnere, svi su mahom strani državljani. Napokon je Infobip Shift, odnosno Hrvatska i Zadar, postao centralno mjesto developerske zajednice. Sve dvorane su pune, traži se stolica više, što mi je jako lijepo za vidjeti”, dodao je Burazin.

Julia Biro, Infobipova voditeljica za odnose za developerima složila se s Burazinom, pa nam je rekla kako je po njenom mišljenju jako bitno da se developeri, kao zajednica, sastaju i da dijele svoje ideje, da vide što je najnovije, kako bi mogli napredovati zajedno. “Mislim da je ovo važan event za regiju, budući da stižu developeri iz cijeloga svijeta. Ovo je prije svega i velika prilika za učenje, ali i hrpa ljudi nam se javila da bi se rado pridružili Infobipu, stoga na našem štandu imamo hrpu posla. Ljudi nam dolaze i reći da im je konferencija zaista odlična, stoga nam je feedback za sada sjajan”, zaključila je Biro.