Bloomberg piše da je Boeing za softver aviona koji se dva puta srušio angažirao inženjere za 9 dolara po satu

Model zrakoplova 737 MAX srušio se u razmaku od šest mjeseci dva puta

A man carries a piece of debris on his head at the crash site of a Nairobi-bound Ethiopian Airlines flight near Bishoftu, a town some 60 kilometres southeast of Addis Ababa, Ethiopia, on March 10, 2019. - A Nairobi-bound Ethiopian Airlines Boeing crashed minutes after takeoff from Addis Ababa on March 10, killing all eight crew and 149 passengers on board, including tourists, business travellers, and "at least a dozen" UN staff. (Photo by Michael TEWELDE / AFP)
FOTO: AFP

Članak, objavljen u četvrtak u Bloombergu, kaže da je kompanija Boeing za razvoj softvera modela zrakoplova 737 MAX angažirala nisko plaćene inženjere. Bloomberg piše da se ova američka kompanija sve više oslanja na povremene suradnike koji zarađuju samo 9 dolara po satu, često iz zemalja koje nemaju velika iskustva u zrakoplovstvu, kao Indija.

Nakon pada dvaju Boeingovih zrakoplova, u Indiji i Indoneziji, kada je poginulo ukupno 346 ljudi, zrakoplovi su prizemljeni sredinom ožujka, zbog preliminarnih izvješća koja upućuju na softver koji je pogrešno usmjerio noseve aviona i nadvladao napore pilota da vrate kontrolu.

Otpustili iskusne inženjere?

Prema Bloombergu, MAX softver razvijen je u trenutku kada je kompanija naredila rezanje troškova i otpustila iskusne inženjere te angažirala inženjere dvaju indijskih kompanija. Boeing je kontaktirao tek diplomirane inženjere zaposlene u njima obližnjoj podružnici indijske kompanije HCL i kompanije Cyient Ltd.

Boeing, naravno, tvrdi da se nisu oslanjali na inženjere ovih firmi. Kažu da koriste partnere iz cijelog svijeta i da uzimanje vanjskih suradnika nije nova stvar. “Naš je primarni fokus na tome da su nam proizvodi i servisi sigurni, najviše kvalitete i u skladu s važećim propisima.” Svoju istragu oko softvera će dovršiti u rujnu pa je izgledno da problematični avioni do tada neće letjeti.

Tužbe protiv kompanije

Dok Boeingovi inženjeri nastavljaju raditi na softveru, odvjetnici kompanije prošlog su tjedna potaknuli donošenje nagodbi za rješavanje tužbi koje su obitelji poginulih podnijele.

Obitelji nekih putnika tome se protive. Žele da se utvrdi što je Boeing znao, kada su saznali, što su tada poduzeli i što će učiniti da bi spriječili daljnje katastrofe, kazao je odvjetnik iz Chicaga koji je podnio tužbu u ime dvadeset žrtava nesreće u Etiopiji.