BMW i Jaguar Land Rover su sklopili novo partnerstvo. Razvijat će dijelove za električne aute

Proizvođači su pod pritiskom sve bržeg razvoja eklektičnih auta, pa su partnerstva logična

FOTO: Pixabay

Proizvođači automobila BMW i Jaguar Land Rover (JLR) najavili su zajednički razvoj električnih motora, elektronike za sustav prijenosa i električnog pogona, i time najavili formiranje još jednog partnerstva u autoindustriji s ciljem smanjenja troškova razvoja električnih automobila.

Oba proizvođača pod pritiskom su da na tržište lansiraju vozila s nultom emisijom štetnih plinova kako bi udovoljili strogim pravilima o zaštiti okoliša, no muče se s očuvanjem profitabilnosti s obzirom na rastuće troškove proizvodnje električnih, umreženih i autonomnih automobila.

BMW je pregovarao i sa Daimlerom

“Zajedno imamo priliku učinkovitije udovoljiti potrebama kupaca skraćivanjem vremena razvoja i bržim plasiranjem vozila i najnovijih tehnologija na tržište”, izjavio je u srijedu član odbora BMW-a Klaus Froehlich. Iz BMW-a i Jaguar Land Rovera poručuju da će uštedjeti na troškovima kroz zajednički razvoj, planiranje proizvodnje i zajedničku kupnju dijelova za električne automobile. Obje kompanije proizvodit će električne sustave pogona u svojim proizvodnim postrojenjima, izjavili su iz BMW-a.

Direktor u JLR-u Nick Rogers izjavio je da su već dokazali da mogu proizvoditi vrhunske električne automobile, no da sada moraju osnažiti tehnologiju kako bi poduprli novu generaciju proizvoda Jaguara i Land Rovera. BMW je pregovarao s rivalom Daimlerom o razvoju dijelova za električne automobile, no odvojeno je razgovarao i s JLR-om, kompanijom koja je nekoć bila u njegovu vlasništvu, vezano za sklapanje saveza u segmentu transmisije.

Jaguar Land Rover je nekoć bio pod BMW-om

Jaguar Land Rover i dalje vode nekadašnji BMW-ovi menadžeri, uključujući Ralfa Spetha, izvršnog direktora tvrtke koji je proveo 20 godina u BMW-u prije nego se pridružio JLR-u, te Wolfganga Ziebarta, inženjera koji je nadgledao Jaguar-ov iPace program eklektičnih automobila, a koji je bivši čelnik odjela istraživanja i razvoja u BMW-u. BMW već ima sporazum o isporuci 8-cilindričnog motora JLR-u.

Iz JLR-a su poručili da će udvostručiti napore na smanjenju troškova nakon što su ranije ove godine zabilježili gubitak od 4 milijarde dolara, pogođeni padom potražnje za SUV-ovima u Kini i strožim propisima o emisijama štetnih plinova iz dizelskih motora. BMW je 1994. godine kupio britanski Rover Group, koji je obuhvaćao brendove Jaguara i Land Rovera, za 800 milijuna funta, da bi već u ožujku 2000. JLR prodao Fordu za 2,7 milijardi dolara. Indijski Tata Group 2008. je kupio Jaguara i Land Rovera od Forda za 2,3 milijarde dolara.