Čuveni dizajner auta Henrik Fisker ne miruje. Kaže da će napraviti električni auto koji će se napuniti za minutu

Fiskerova tehnologija solid-state baterija bi se mogla pronaći i u drugim proizvodima poput mobitela

FOTO: David Villarreal Fernández/Flickr

Fisker Inc., novi startup glasovitog automobilskog dizajnera Henrika Fiskera tvrdi da su napravili ogromne napretke u baterijskoj tehnologiji, te da će time maknuti Teslu s pozicije najcjenjenijeg proizvođača električnih vozila. Fisker kaže da su razvili novu tehnologiju punjenja baterija, kojom će u manje od minute njihov model EMotion napuniti za domet od oko 800 kilometara. Tehnologija se uglavnom bazira na novim solid-state baterijama, koje su sigurnije i pružaju veći kapacitet spram konvencionalnih litij-ionskih baterija.

Henrik Fisker je jedan od prvih koji su počeli raditi s električnim vozilima. 2011. godine predstavili su svoj prvi plug-in hibrid, Fisker Karmu koja je imala dva električna motora, te dvolitreni benzinski motor koji je služio kao generator za proizvodnju električne energije. Kompanija je bankrotirala 2014. godine zbog bankrota svojih dobavljača, nakon čega je prodana kineskom Wanxiang Group konglomeratu. Fisker je odlučio pokrenuti novi startup Fisker Inc. 2016. godine, nakon što je prestao surađivati s Teslom kao savjetnik.

Nove baterije nećemo vidjeti do 2023. godine

Svojim najavljenim modelom, Fisker bi pomeo pod s Teslom Elona Muska. Muskov najsnažniji model, Model S 100D ima domet od oko 540 kilometara, a svoje litij-ionske baterije putem Teslinog brzog punjača Supercharger može napuniti za tridesetak minuta. Međutim, Fiskerove baterije su još u fazi razvoja, stoga ih nećemo moći pronaći u automobilima tako skoro. Najoptimističnije najave za masovnu proizvodnju tih baterija su oko 2023. godine.

Solid-state baterije, odnosno baterije bez tekućine su već dulje vrijeme u razvoju. S vremenom, trebale bi se pronaći u gotovo svim tehnološkim proizvodima, od smartphonea pa do automobila, nudeći im veći kapacitet unutar istog volumena kao u konvencionalnim baterijama. Fisker tvrdi da je njihov razvojni tim uspio riješiti probleme koje do sada nije nitko premostio, nisku gustoću elektroda i ograničenu funkcionalnost pri ekstremnim temperaturama. Tvrdi da njihove baterije imaju 2,5 puta veći kapacitet za trećinu cijene spram litij-ionskih baterija.

Predstavljanje Emotiona na CES-u 2018

Fisker kaže da se nove baterije neće samo pronaći u automobilima. Trenutno su u pregovorima sa drugim grupacijama interesiranim za baterijsku tehnologiju, pa kaže da bi se nova tehnologija mogla pronaći u drugim proizvodima i prije 2023. godine. Fisker je 2016. godine najavio da će se nove baterije pronaći u njihovom EMotion automobilu, no početkom godine, promijenio je mišljenje.

EMotion neće biti dostupan prije 2019. godine, a tada će sadržavati konvencionalne litij-ionske baterije, koje će mu dati maksimalan domet od oko 650 kilometara. Fisker do sada nije predstavio niti jedan funkcionalni model, već pregršt najava i teasera na društvenim mrežama. Prvi pravi EMotion bi trebao biti predstavljen na sajmu potrošačke elektronike CES, početkom 2018. godine u Las Vegasu.